۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۵۰۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

۱۵ خرداد لکه ننگ بزرگی برای رژیم پهلوی است

۱۵ خرداد لکه ننگ بزرگی برای رژیم پهلوی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی ۱۵ خرداد را لکه ننگ بزرگی برای رژیم پهلوی دانست و گفت: ۲۲ بهمن سال ۵۷ یکی از دستاورد نهضت ۱۵ خرداد سال ۴۲ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به روز محیط زیست، گفت: رهبرمعظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام را بیان کرده است، اما تنها ۴۵ درصد از سیاست‌های رهبر انقلاب در حوزه محیط زیست عملی شده است.

وی به بند هشتم سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در بند هشتم سیاست‌های کلی نظام براستفاده از انرژی‌های پاک برای محصولات کشاورزی و ارگانیک تأکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اصلاح الگو در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: الگوی مصرف به ویژه ترویج مواد سوختی سازگار با محیط زیست را باید بهینه سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم تدوین منشور اخلاق محیط زیست اشاره کرد و گفت: محیط زیست به اندازه‌ای در اسلام مهم است و به آن اهمیت داده شده است که شکستن یک شاخه درخت را به شکستن بال فرشتگان تشبیه کرده است.

وی در ادامه به اشاره به فرا رسیدن پانزده خرداد، گفت: امام خمینی (ره) با اجرای لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی «اصلاحات آمریکایی» در ایران که یکی از مفاد آن حذف قسم به قرآن در محاکم قضائی بود مخالفت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه پافشاری محمد رضا شاه پهلوی بر اجرای لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی «اصلاحات آمریکایی» در ایران نشانه ذلت شاه در برابر آمریکا بود، گفت: امام خمینی (ره) به دلیل توهین شاه به اسلام نوروز سال ۴۲ را عزای عمومی کرد.

وی افزود: سخنرانی امام خمینی (ره) منجر به دستگیری ایشان شد و با اعلام زندانی شدن امام خمینی (ره) ملت ایران در شهر‌های سراسر ایران قیام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران در ۱۵ خرداد ۱۵ هزار شهید را تقدیم اسلام کردند، یادآور شد: به همین مناسبت امام خمینی (ره) ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد.

وی ۱۵ خرداد را لکه ننگ بزرگی برای رژیم پهلوی دانست و یادآور شد: ۲۲ بهمن سال ۵۷ یکی از دستاورد نهضت ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و ثمره خون ۱۵ هزار شهید با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ به ثمر نشست.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: رهبری امام خمینی (ره) طی ۱۵ سال قبل و ۱۵ سال بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر است، از این رو رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، فاصله من با امام فاصله نجومی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تمامی بحران‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت الهی و با موفقیت پشت سرگذاشت، افزود: درس مهم امام خمینی (ره) برای نسل امروز تقویت معنویت است.

وی از امام خمینی (ره) به عنوان امام متحول ساز نام برد و با بیان اینکه امام خمینی در مرحله نخست یک ملت، در مرحله دوم جهان اسلام و در مرحله سوم تمام عدالت طلبان دنیا را متحول کرد افزود: امروز پرچم بیداری جهانی به دست فرزند خلف و شایسته امام و بزرگترین شاگرد امام رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد سال ۶۸ برای انتخاب رهبری، گفت: خبرگان رهبری با انتخاب رهبری اجازه ندادند تا ثقیفه در تاریخ اسلام تکرار نشود که این نشانه بصیرت خبرگان و مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی و ۳۴ سال از رهبری امام خامنه‌ای همان تعبیری را که برای امیرمومنان (ع) نسبت به پیامبراکرم (ص) داریم از همان تعبیر برای رهبر معظم انقلاب نسبت به امام خمینی (ره) استفاده می‌کنیم، چرا که رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده را امام خمینی (ره) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات