۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۳۵۵۴۷

آغاز ثبت‌نام در ۱۲ رشته مطالعاتی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت

آغاز ثبت‌نام در ۱۲ رشته مطالعاتی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت
ثبت نام ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) آغاز شده و فراگیران و علاقه مندان قرآنی سراسر کشور می توانند در ۱۲ رشته مطالعاتی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ثبت نام ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث در رشته‌های مختلف معارفی و قرآنی آغاز شده و علاقه مندان و فراگیران قرآنی سراسر کشور بدون محدودیت زمان و مکان می توانند در ۱۲ رشته مطالعاتی مرکز از طریق مراجعه به سایت مرکز به آدرس Qhkarimeh.com ثبت نام کنند.

رشته های مطالعاتی مرکز شامل رشته ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه جلد یک و دو، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه جلد یک تا چهار، مفاهیم ادعیه و زیارات جلد یک و دو، آثار شهید مطهری در ۲۰ درس، مهدویت جلد یک و دو، تفسیر شش جلدی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم تکمیلی پنج جز اول قرآن تا جز ششم، مفاهیم مقدماتی قرآن جلد یک تا شش، اندیشه های رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای، تربیت فرزند دوره های آموزشی یک تا پنج، احکام عمومی و احکام بانوان می شود.

همزمان با سال گذشته هزار و ۵۶۲ نفر در رشته های مطالعاتی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کرده اند که به تفکیک رشته های درسی در رشته ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه که شامل جلد یک و دو می شود ۵۴ نفر شرکت کرده اند.

در رشته ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه که شامل جلدهای چهارگانه این مجموعه می‌شد نیز در سال گذشته ۱۲۶نفر در این رشته حدیثی مطالعاتی ثبت نام کرده بودند.

همچنین در رشته مفاهیم ادعیه و زیارات که شامل جلد یک و دو این مجموعه می‌شد نیز در سالی که گذشت ۹۴ نفر در این دوره حضور داشتند.

اضافه بر این در سالی که گذشت در رشته مطالعاتی آثار شهید مطهری که در قالب ۲۰ درس برای مخاطبان تعریف شده بود نیز ۱۷۴ نفر حضور داشتند.

همچنین در رشته مهدویت شامل جلدهای یک و دو؛ ۲۵۲ نفر، تفسیر۶ جلدی قرآن کریم ۱۰۷نفر، در رشته ترجمه و مفاهیم تکمیلی پنج جزءاول تا ششم قرآن کریم ۱۹نفر و در رشته مفاهیم مقدماتی در سه جلد نیز ۱۹۴نفر ثبت نام کرده بودند.

در رشته مطالعاتی اندیشه های مقام معظم رهبری که با هدف آشنایی با گفتمان رهبری تدوین شده است در سال ۱۴۰۱ ، ۱۱۹نفر شرکت کرده و موفق به گذراندن دوره و دریافت گواهینامه پایان دوره از سوی مرکز قرآن و حدیث شدند.

یادآوری می شود، در فصل های پنچ گانه دوره تربیت فرزند در سال گذشته ۱۶۵نفر حضور داشتند و در رشته احکام عمومی ۱۴۵نفر و در رشته احکام بانوان نیز ۱۱۳ نفر ثبت نام کرده بودند که با موفقیت این دوره ها را به پایان رساندند.

لازم به ذکر است، ثبت نام در رشته های مطالعاتی مرکز نیازمند حضور فیزیکی در کلاس های آموزشی نبوده؛ بلکه شرکت کنندگان پس از ثبت نام از طریق سایت، کتاب، فایل پی دی اف و یا سی دی های آموزشی منابع و محتوای آموزشی را دریافت کرده و پس از مطالعه منابع در فواصل زمانی مشخص در آزمون های مرکز شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون و کسب حداقل نمره ۱۵ می توانند گواهینامه پایان دوره را از مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت در رشته مطالعاتی مورد نظر دریافت کنند.

ارسال نظرات