۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۵۶۹

هزار مقاله به کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب رسید

هزار مقاله به کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب رسید
معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: تاکنون بیش از هزار مقاله و چیکده به کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیوسف موسوی معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی در سخنانی در انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه با اشاره به آخرین فعالیت‌های این کنگره گفت: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در ۲۰ محور و با همکاری بیش از ۱۰۰ مرکز علمی آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ پیش‌نشست و کارگاه و کرسی علمی در موضوعات و محور‌های کنگره برگزار و بیش از هزار مقاله و چکیده به کنگره ارسال شده است. به همین منظور ۵۰ نشریه علمی برای نشر مقالات اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارسال بیش از هزار مقاله به کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب + لینک

وی با بیان اینکه با توجه به تنوع ملیتی که در مجموعه المصطفی وجود دارد، پذیرای مقالات به زبان‌های دیگر هستیم، گفت : شناخت اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مباحث قرآنی و کشف نوآوری‌های قرآنی معظم‌له، تبیین شخصیت قرآنی رهبر انقلاب به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی، تبیین نقش اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در سبک زندگی و ارائه اندیشه‌های ایشان در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم‌انسانی با صبغه قرآنی و… از اهداف برپایی این کنگره بین‌المللی است.

وی بررسی شخصیت و سیره قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، قرآن و اهل بیت (ع)، علوم قرآنی، تفسیر و معارف قرآن، ترجمه، تدبر و انس با قرآن، قرائت و حفظ قرآن، فعالیت‌های قرآنی، سبک زندگی قرآنی و قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی را از مهم‌ترین محور‌های این کنگره بیان کرد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی، مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، قرآن و علوم طبیعی و انسانی، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن و مستشرقان و غرب، مبانی قرآنی شعار‌های انقلابی و مقاومت در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای، روش‌شناسی تفسیر و نیز زن و خانواده را از دیگر محور‌های همایش ذکر کرد.

حجت‌الاسلام موسوی به راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی «کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای» اشاره کرد و گفت: کارگروه تفسیر و علوم قرآن، کارگروه روش‌شناسی تفسیر و تدبر در قرآن، کارگروه قرآن و علوم (مرجعیت علمی و مطالعات میان‌رشته‌ای)، کارگروه ترجمه، حفظ، انس و فنون قرائات، کارگروه قرآن و اهل بیت (ع)، کارگروه قرآن و مستشرقان و عرصه بین‌الملل از جمله کارگروه‌های تخصصی کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری و شورای علمی کنگره برای رسیدن به این اهداف، محور‌های ۲۰ گانه‌ای را طراحی و پوستر کنگره را به ۵ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اردو و ترکی ارائه کرده است. به همین منظور ۱۵ کارگروه علمی نیز تشکیل شده است و دو کتاب منبع شناخت (شناسایی و معرفی ۳۰۰ منبع درباره رهبر انقلاب) و کتاب عناوین و ریزموضوعات با بیش از ۷۰۰ موضوع تهیه شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از وبگاه کنگره به نشانی اینجا دریافت کنند.

ارسال نظرات