۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۷۳۵۵۸۳
مو به مو؛

حجت‌الاسلام نبوی: حزب الله میراث امام خمینی است

حجت‌الاسلام نبوی: حزب الله میراث امام خمینی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، رهبر معظم انقلاب را همانند امام راحل عمل‌گرا و شجاع توصیف كرد و گفت: حزب الله میراث امام خمینی است كه به وسیله رهبر معظم انقلاب تقویت شده است و امروز توانسته است در موارد متعددی بینی رژیم غاصب صهیونیستی را به خاك بمالد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسن نبوی استاد حوزه علمیه و عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا در رابطه با شخصیت امام خمینی (ره) گفت: قبل از انقلاب به عنوان یک طلبه، تقلید از امام را شروع کردم؛ این در زمانی بود كه امام راحل شناخته شده نبود و ما با شناخت ایشان شیفته این شخصیت جهان اسلام شدیم.

این استاد حوزه علمیه قم امام راحل را عالم و عامل به علوم اسلامی توصیف كرد و ادامه داد: امام از زرق و برق‌ها و جاذبه‌های دنیوی بسیار فاصله داشت؛ تا مدت‌ها حاضر نبود كه رساله‌اش چاپ شود؛ این دوری از دنیا بسیار مهم است كه امام در روزهای سخت، پرچمدار به خط دشمن زدن بود، از همه جلوتر رفت، دستگیر، تبعید و زندانی شد و حتی شواهدی از شكنجه ایشان در تركیه نیز وجود دارد ولی جایی كه زرق و برق دنیا وجود داشت بی‌میل بود.

وی امام را عمل‌گرا و شجاع توصیف كرد و در توضیح آن ابراز داشت: امام خمینی (ره) وقتی دفاع طلبه‌ای از كسروی ملحد را دید با غیرت، حساسیت و همیت دینی خاصی كتاب كشف اسرار را نوشت؛ همانطور كه این مختصات را در خلف صالح ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب می‌بینیم؛ رهبر معظم انقلاب در اغتشاشات و مسائل دیگر آنچه كه وظیفه خود می‌بینند عمل می‌كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در بیان ویژگی دیگر امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) اهل خدا، یاد خدا، دین خدا و ذكر بود؛ این ویژگی خاص ایشان است كه عده‌ای از بزرگان عرفان امام را در معنویت به بزرگی یاد می‌كردند.

وی قلم امام خمینی را جذاب و زیبا به لحاظ ادبی عنوان كرد و افزود: در عین حال كه واژه‌پردازی‌های زیبا و ادبیات فاخری در قلم ایشان است، اما طوری نیست كه كسی آن را متوجه نشود.

این استاد حوزه علمیه قم توفیق پرچمداری اسلام و تشیع را به دلیل وجود ویژگی‌های بیان شده در مرحوم امام خمینی (ره) عنوان كرد و گفت: باید به امام خمینی (ره) عرض كرد كه ایده شما مبنی بر حمایت از مظلومان جهان، امروز به وسیله رهبر معظم انقلاب دنبال شده و امروز تحقق پیدا كرده است؛ امروز دیگر ایران تنها ایران نیست بلكه خط مقاومتی است كه در كشورهایی به صورت مویرگی وجود دارد و در بسیاری دیگر پررنگ است.

معاون سابق تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور خط مقاومت امروز را در درون اسرائیل دارای جایگاهی قدرتمند توصیف كرد و افزود: در گذشته وقتی بیست فلسطینی شهید می‌شد، می‌توانستند با كشتن یك نفر از اسرائیل انتقام بگیرند اما اكنون به ازای هر دو نفر شهید فلسطینی یك اسرائیلی به هلاكت می‌رسد؛ این خط و جریان روز به روز در حال تقویت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی تصریح كرد: حزب الله میراث امام خمینی است كه به وسیله رهبر معظم انقلاب تقویت شده است و امروز توانسته است در موارد متعددی بینی رژیم غاصب صهیونیستی را به خاك بمالد.

وی درباره تحریف امام خمینی (ره) گفت: در تحریف امام خمینی (ره) افرادی پای كار هستند و به نفع آمریكا و اروپا در شرایط مختلف به میدان می‌آیند كه نان نام و اسم امام راحل را می‌خورند؛ به نام امام بودجه‌های عجیب می‌گیرند؛ به نام امام سعی می‌كنند به خط و تفكر امام و میراث امام لطمه وارد كنند؛ كیست كه نداند مهمترین چیزی كه امام روی آن حساس بود ولایت فقیه بود و این‌ها از همه نسبت به ولایت فقیه گاهی خائن‌تر هستند، گاهی بی‌مهرتر هستند، گاهی ساكت هستند و مشكل اینجاست.

این استاد حوزه علمیه قم دلیل تحریف امام را هوای نفسانی و ریاست و جایگاه عنوان و تصریح كرد: چیزهایی كه برای امام خمینی (ره) اصلاً مطرح نبود برای این‌ها مهمترین چیزها است.

ارسال نظرات