۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۳۵۵۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عمل به احکام اسلام، هدف اساسی نهضت امام خمینی

عمل به احکام اسلام، هدف اساسی نهضت امام خمینی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: واقعیت این است که امام خمینی(ره) اسلام را در این قرن زنده و احیا کرد تا به احکام اسلام عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در جمع مردم کاشان با اشاره به اینکه خدا به واسطه حضرت امام(ره) به شما عزت داد، گفت: ملت ایران در دوره طاغوت ذلیل بود، اما خداوند به واسطه امام خمینی(ره) به ملت ایران عزت و اقتدار داد.

وی افزود: اگر از امام در رابطه با تعداد امکانات نظامی آمریکا همچون، ناو، سرباز، موشک و هواپیما و پایگاه‌های آمریکا سوال می‌شد شاید امام اطلاعی نداشت، اما امام اعتقاد داشت قدرت خدا بی نهایت است و برای همین بود که با اقتداراعلام کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در کنار توکل، توسل امام به ائمه اطهار (ع) بی نظیر بود، اظهار داشت: امام با وجود اینکه مشغله زیادی داشت، اما هر شب نماز شب را با حالات خاص می‌خواند و به مانند مادری که فرزند اش از دنیا رفته گریه و ناله می‌کرد.

به گفته وی نظم امام خمینی (ره) در امور عبادی و شخصی و همچنین انجام نظافت شخصی بسیار منظم و بی نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بابیان اینکه در برخورد با خانواده شهدا باید مراقب بود، اظهار داشت: رابطه امام با خدا ویژه بود و نسبت به مردم به ویژه خانواده شهدا فوق العاده متواضع بود.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از صندلی مسؤولان در نظام اسلامی ایران هفتاد و دو شهید تقدیم اسلام و نظام شده است، افزود: مسؤولان به ویژه قضات مراقب باشند با مردم با رفتار و اخلاق خوش برخورد کنند و در عصبانیت حکم ندهند، چرا که حکم دادن درزمان عصبانیت منشاء عقلی و شرعی ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق نیز اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در نامه خود خطاب به گورباچف می‌فرماید، حضرت آقای گورباچف مشکل شما این است که هفتاد سال با خدا مبارزه می‌کنید، اما بعد از کمونیست نباید چراغ سبزآمریکا و غرب شما را فریب دهد، اما گورباچف به نصیحت امام توجه نکرد و ده سال بعد از اینکه به توصیه حضرت امام عمل نکرده است اظهار پشیمانی کرد.

وی ادامه داد:، اما پوتین رئیس جمهور روسیه وقتی برای بار دوم محضر رهبری رسید، گفت، توصیه‌های دیدار قبلی را اجرا کردم و مزایای آن را هم دیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: امامین انقلاب به گونه‌ای با دشمن برخورد کردند که پوتین رئیس جمهور روسیه در هر مراسمی که از رهبر معظم انقلاب نام برده می‌شود به احترام ایشان قیام می‌کند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) ۱۵ سال مبارزه کرد و ۱۰ سال کشور را اداره کرد و در این مدت رهنمود‌های زیادی داشتند که هر یک از رهنمود‌های ایشان دارای معانی و تفسیر‌های زیادی است.

به گفته وی تمام مجموعه قواعدی که از سوی امام خمینی(ره) تبیین شده است بر اساس دو اصل اسلام و مردم است و در واقع هدف اول و اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی احیای اسلام است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه کلام و گفتار امام مطرح ساختن مکتب اهل بیت(ع) در جهان بود، یادآور شد: واقعیت این است که امام خمینی(ره) اسلام را در این قرن زنده و احیا کرد تا به احکام اسلام عمل شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات