۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۷۶۷
یادداشت؛

دوقطبی حجاب و معیشت؛ نقشه اصلاحات برای کنار گذاشتن قوانین اسلامی

دوقطبی حجاب و معیشت؛ نقشه اصلاحات برای کنار گذاشتن قوانین اسلامی
اصلاح طلبان که در زمان مسؤولیت خویش دغدغه معیشت مردم را نداشتند و بیشتر به مسائل حاشیه ای پرداختند، امروز در چرخشی عجیب طرفدار مردم شده و با دو قطبی معیشت، حجاب به تخریب قوانین اسلامی می پردازند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تشکیل جامعه آرمانی اسلامی و رسیدن به مدینه فاضله ای که انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به آن پیش از ظهور منجی در این مسیر گام نهاده است لاجرم بر قوانینی متقن باید استوار باشد.

خصوصیات چنین جامعه ای که بتواند مسیر حرکت توده ها و اجتماعات را از شاهراه ولایت الله و سرمنزل عاشورا تا مقصد نهایی ظهور طی کند لاجرم نیاز به اهرم هایی دارد که باید در جایگاه های مناسب خود قرار بگیرند.

حاکمیت و مردم، نظام های قانونی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرای درست این قوانین می‌تواند اثربخشی بیشتری برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی ایران داشته باشد. مسیر انقلاب اسلامی ایران در این ۴۳ ساله مسیر اسلام ناب محمدی بوده است؛ همان مسیری که امام عزیز و بزرگوار آغازگر آن و رهبر فرزانه انقلاب در امتداد آن گام نهاده و راهبری نموده اند.

از امور ناگزیر در طی کردن مسیر حرکت به سوی تعالی جامعه، وجود دشمن در این راه می باشد کما اینکه در دوران صدر اسلام و دوره زندگی ائمه دوازده گانه شیعه نیز حضرات معصومین و پیروان راستین شان با چالش های متعدد و متفاوتی مواجه بودند.

از دشمنی کفار مکه تا فتنه منافقان مدینه از جریان حدیث قرطاس تا جنگ هایی که با قاسطین و مارقین ناکثین انجام شد و اوج این مواجهه را می‌توان در سال ۶۱ هجری و واقعه عاشورا را دید.

این مسیر حتی با افول قدرت بنی امیه توسط دیگر دشمنان از خاندان بنی عباس ادامه پیدا کرد و زندان و شکنجه و شهادت را برای امام جامعه و حواریون شان رابه دنبال داشت.

با توجه به سیر گفتمان مقام معظم رهبری که در کتاب انسان ۲۵۰ ساله به خوبی تشریح شده است مشخص می شود که همه پیشوایان الهی امر جهاد را به خوبی انجام دادند. واضح است که جهاد در جایی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که دشمن در حال خدعه و نیرنگ و عملیات بر ضد حاکمیت الله بر جامعه باشد.

حال اگر تصور کنیم که اجتماعاتی که در زمان زندگی حضرات معصومین شکل گرفت از قوانین الهی به معنای واقعی کلمه بهره مند بودند و فقط مانند حاکمیت بنی‌امیه اسم اسلام را یدک نمی کشیدند آیا باز واقعه کربلا اتفاق می افتاد؟

مثلا اگر امر به معروف، مبارزه با فساد فراگیر و نهی از منکر به معنای واقعی کلمه در جامعه حاکم بود و همه مردم به وظایف دینی خود عمل می کردند باز لزومی پیدا می‌کرد که امام جامعه در صحرا خیمه غربت علم کند و در اوج مظلومیت با نثار خون مقدس خود به هدایت مردم بپردازد؟

پس لازمه رسیدن به یک جامعه تراز که امتداد و قله آن یاری رساندن و آماده کردن زمینه برای حکومت منجی آخر باشد داشتن قوانین درست و حاکم بودن روح قانون اسلامی بر جامعه است. قوانینی که در کنار امور اجتماعی سیاسی و دینی به مسائل فردی و خصوصی مردم هم اهمیت می دهد.

با این مقدمه نمی توان با هیچ عقل سلیمی فریادهای بلند رسانه ای برخی گروه‌ها به خصوص اصلاح طلبان را در مورد مسئله حجاب و توصیه به ترک کردن قانون را پذیرفت. آیا واقعاً با کنار گذاشتن یک قانون به صرف اعتراض قشری از جامعه سنگ روی سنگ بند می‌شود؟

اگر در ادامه مسیر انقلاب گروهی برای قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان یا آزاد کردن شرب خمر و خرید و فروش آن و مسائل این چنینی اقدام کنند باز حضرات اصلاح‌طلب تئوری گذر از قانون را به عمل نزدیک می کنند؟

اینکه با ابزار قرار دادن معیشت مردم در غالب سخنرانی ها و موضع‌گیری‌ها دوقطبی حجاب و معیشت راه بیندازیم نقشه شومی برای کنار گذاشتن قوانین اسلامی نیست؟

اجرای قانون اسلامی را در کشور سیاست شکست خورده نامیدند ولی اندکی هم فکر نکردند که منشا این قوانین آیا چیزی جز فقه آل محمد می باشد؟

عجیب تر اینکه بعد از این سخنان بدور از اسلام از تریبون‌های مدعی فقه قم و دوستانشان در کرسی های تدریس دروس خارج و برخی از نشستی ها کمترین اعتراضی نسبت به این تئوریسین‌های مشارکتی، وحدتی شنیده نشد.

آیا پیمانی مخفیانه برای تضعیف حاکمیت و نظام بین برخی بیوت قم و ساکن نیاوران و زعفرانیه و ولنجک در پشت برده بسته شده است؟

جالب است مدعیان معیشت مردم در تمام انتخابات هایی که به واسطه آن قدرت را به دست گرفتند کمترین توجهی به بحث معیشت کردند و پخش ربنای شجریان را بر حقوق کارگران این سرزمین مقدم دانسته بودند.

اصلاح طلبان در دولتین دوم خرداد و تدبیر و امید بیشترین توجه خودشان را به احیای کنسرت ها، حمایت و اعطای مجوز های عجیب و غریب برای فیلم ها و سریال ها و برخی کتاب‌های انحرافی مصروف داشتند اما امروز مدعی معیشت مردم شدند.

این چند خانه محرومین در کدام دولت متبوع شما ساخته شده که امروز مدعی معیشت شده اید و با گروگان گرفتن معیشت به دنبال قانونی کردن بی حیایی و بی حجابی در جامعه هستید.

دقیقاً شبیه زمانی که آب خوردن مردم را هم به گروگان گرفته تا برجام توخالی و بدون پشتوانه را به این ملت تحمیل کنید.

حال و روز اصلاح طلبان امروز را می توان از صحبت های ظریف به خوبی درک کرد.

کسی که ۸ سال زمان و نیروی کشور را معطل برجام بدون پشتوانه کرد و امضای وزیر خارجه وقت آمریکا را تضمین تجربه دیپلماسی خویش قرار داد، دقیقاً بعد از تمجید رهبری انقلاب از سیاست خارجی دولت سیزدهم لب به انتقاد می گشاید و فضای کلاب هاوس را با داستان پینوکیو اشتباه می‌گیرد.

دماغ پینوکیوی دروغ های اصلاح طلبان مدتهاست که مرزها را درنوردیده و اپوزیسیون خارجی و سلطنت طلب های ضد نظام هم فریب این همراهان غرب پرست شان را نمی خورند.

همانطور که رهبری فرمودند مسئله اصلی اقتصاد است اما برای رسیدن به اقتصاد حتماً باید قوانین اسلامی کشور را زیر پا گذاشت؟

آیا باید جامعه را وارد مسیر برهنگی کرد؟ اصلاح‌طلبانی که سالهاست سینما و سریال ها و هرآن چیزی که به فرهنگ مرتبط است را برهنه از دین کرده‌اند امروز به دنبال برهنه کردن زنان پاک این سرزمین از لباس حیا و حجاب هستند.

با نگاهی به سرفصل مصاحبه ها و یادداشت های این گروه می توان دریافت که باز اهتمام اصلاح طلبان به مسائلی غیر از معیشت و اقتصاد مردم گره خورده است.

چرا اهتمام شما به ورود زنان به ورزشگاه‌ها و بی حجاب حاضر شدن چند بازیگر در تشییع جنازه ها بیشتر از دغدغه معیشتی تان است؟ دم خروس ضد مردم بودنتان را باور کنیم یا قسم حضرت عباس مردم دوستی‌تان را؟

جناح های اصلاح طلب، شما را به خدایتان سوگند با مردم رو راست باشید اگر دغدغه اقتصاد دارید از اقتصاد بگویید اگر نگران معیشت هستید از معیشت بگویید.

ما در سخنان شما چیزی غیر از موی سر دخترکان معصوم سرزمینمان ندیدیم.

شاید هم بی سرانجام ماندن قانون حجاب آرزوی شما باشد. تا در اسفند ۱۴۰۲ و دیگر انتخابات های پیش رو با شانتاژ رسانه ای اذهان عمومی را از عملکرد ضعیف اقتصادی خویش منحرف کرده و به سمت ربنای شجریان و کنسرت آزاد پیش ببرید.

ارسال نظرات