۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۵۷۷۹

تجلیل رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از استاد فقید حوزه

تجلیل رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از استاد فقید حوزه
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عسگری را از جمله افراد نادری دانست که در علم و عمل یک اسوه تمام عیار محسوب می‌شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگویی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین عسگری، اظهار داشت: مرحوم عسگری از شاگردان فقهی مرحوم آیت الله آخوند همدانی(ره) و پرورش یافته مکتب آیت الله اراکی(ره) و آیت الله گلپایگانی(ره) در علوم حوزوی بود.

وی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسین عسگری را از جمله افراد نادری دانست که در علم و عمل اسوه تمام عیاری برای طلاب و عامه مردم محسوب می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به اینکه مرحوم عسکری نوجوانی و جوانی را در همدان بود و سپس برای تحصیلات عالیه به قم رفت، خاطرنشان کرد: بعد از دعوت مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) چیذر از این استاد، مرحوم عسگری نزدیک به ۴۰ سال در این مدرسه به تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم عسگری شخصیتی کتوم و در عین حال عالمی سترگ و پرورش یافته آیت الله آخوند همدانی، آیت الله اراکی و آیت الله گلپایگانی بود، اظهار کرد: مرحوم عسگری نمونه بارز یک معلم اخلاق بود.

رئیس مجمع طلاب و فضلای استان همدان، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین عسگری توانست در مدت نزدیک به چهار دهه شاگردانی را تربیت کند که امروز بسیاری از آنها از اساتید سطح عالی حوزه‌های علمیه هستند.

وی با اشاره به حضور مردم همدان در مراسم تشییع و تدفین این استاد پیشکسوت، خاطرنشان کرد: تکریم این عالم و حضور در مجالس تشییع و ترحیم، ارج نهادن به مقام علم و عمل و مورد تفقد قرار دادن این شاگرد برجسته امام صادق(ع) بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم عسگری انسانی وارسته، خوش برخورد و دارای محسنات فراوان اخلاقی بود، گفت: ارتحال این عالم ربانی را به حوزه علمیه و مراجع معظم تقلید بخصوص آیت الله العظمی نوری همدانی و حوزه علمیه همدان تسلیت عرض می‌کنم.

ارسال نظرات