۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۳۵۸۱۹

واکنش رئیس مجمع نمایندگان طلاب نسبت به برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای

واکنش رئیس مجمع نمایندگان طلاب نسبت به برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نسبت به برخی بداخلاقی ها نسبت به مجمع نمایندگان طلاب در فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به آیه 36 سوره اسراء، به برخی بداخلاقی ها علیه مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: « وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا / از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.

وی با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب به مجمع نمایندگان طلاب امید دارند، ابراز داشت: متأسفانه مطالبی در روزهای اخیر علیه مجمع نمایندگان طلاب در فضای مجازی مطرح شده که مطابق با واقعیت نبوده و برخی افراد نسبت به مطلبی که اطلاع کاملی از آن نداشته اند، هجمه هایی را روا داشته اند؛ در حالی که صحیح نبوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: این مجمع با رهبر معظم انقلاب عهد بسته و در حال خدمت رسانی به طلاب و فضلاست و بحمدالله کارهای بزرگی در طول این چهار ماه صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب، صاحب دارد و صاحب آن رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای است و مطابق با منویات ایشان به پیش خواهیم رفت.

وی اظهار داشت: برخی از افراد در رسانه های خود یقینا از روی دلسوزی و دغدغه سخن گفته اند؛ اما اطلاعات کاملی نداشته و باید قدری منصفانه سخن گفته و انتقاد کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: این مجمع پذیرای انتقادات منصفانه و نظرات و پیشنهادات طلاب و فضلاست و با آغوشی باز استقبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت های قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: همه ما نسبت به قرارگاه حوزه انقلابی مسئولیم و باید به این قرارگاه در رسیدن به اهداف و برنامه ها کمک نماییم.

وی تأکید کرد: برگزاری مستمر جلسات کمیسیون های مجمع از ضروریات است و رؤسای کمیسیون ها در برگزاری آن حتی به صورت مجازی برنامه ریزی داشته تا عقب افتادگی ها جبران گردد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب به سالروز انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: یقینا رهبر معظم انقلاب، معجزه قرن ماست و ایشان نظام و انقلاب را از موج های پرخروش و صخره های ناامن به ساحل أمن هدایت نمود.

حجت الاسلام چگینی، نماینده طلاب و فضلای قزوین نیز در این جلسه به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: نمایندگان طلاب و فضلا، تنها جمعی در حوزه هستند که از سوی طلاب، انتخاب می شوند و باید از این ظرفیت به خوبی برای بهبود وضعیت طلاب عزیز استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تأمین علمی و مدیریتی حوزه، رسیدگی به مشکلات طلاب و فضلا، پیگیری وضعیت آموزشی طلاب، تأمین نیروهای جهادی و ... از جمله مسائلی است که نمایندگان طلاب و فضلا می توانند با ظرفیت خود ورود مناسبی در آن داشته باشند.

نماینده طلاب قزوین ابراز داشت: مدرک گرایی یکی از معضلات امروز حوزه است و مجمع نمایندگان طلاب باید برای حل این مسئله برنامه داشته و به مسئولان ارائه دهد.

حجت الاسلام چگینی خاطرنشان ساخت: پژوهش های طلاب و فضلا در کتابخانه ها و انباری ها در حال خاک خوردن است و حتما می تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.

وی بیان داشت: ما محصور شده نگاه های غیرتشکیلاتی هستیم؛ نگاه هایی از جنس غیرتمدنی که ما را گرفتار نگاه های جزیره ای در حوزه کرده است.

نماینده طلاب قزوین اظهار داشت: عدم ارتباط سیستمی در حوزه از دیگر معضلاتی است که طلاب و فضلا با آن مواجه هستند.

حجت الاسلام چگینی ابراز داشت: باید انقلاب اداری و سیستمی در حوزه صورت بگیرد و یک پرونده مستقل آموزشی، پژوهشی و تبلیغی برای طلاب عزیز ایجاد گردد؛ نه اینکه طلبه ما در هر نهاد حوزوی، دارای یک کد و یک پرونده باشد.

نماینده طلاب قزوین در پایان خاطرنشان ساخت: در سیاست های کلان حوزه باید بازنگری شده و به سمت پژوهش های مورد نیاز نظام اسلامی حرکت کنیم.

حجت الاسلام سید کمال الدین عمادی، نماینده طلاب و فضلای ساری نیز در این جلسه به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که آیا توانسته ایم به عنوان نماینده طلاب و فضلا، به وظایف خود به درستی عمل کنیم؟

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در کشور با آن مواجه هستیم، مشکل عفاف و حجاب در کشور است که برای رسیدن به واقعیت ها، باید بدانیم که چرا به اینجا رسیده ایم و چه باید کرد؟

نماینده طلاب ساری ابراز داشت: یکی از علل جریانات اخیر در کشور، شبیخون فرهنگی و نفوذ در کشور است که کار را به اینجا رسانده است.

حجت الاسلام عمادی خاطرنشان ساخت: خاوری ها، طبری ها و امثالهم این آسیب را به کشور رسانده اند و با ضربه های خود، اعتماد را از مردم و جوانان گرفته اند و حتی با برگشت پول آنان به بیت المال نیز اعتماد مردم برنخواهد گشت.

ارسال نظرات