۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۳۵۸۳۰
جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌:

۳۰ درصد بودجه فرهنگی باید در حوزه جمعیت هزینه شود

۳۰ درصد بودجه فرهنگی باید در حوزه جمعیت هزینه شود
اصفهان - حجت‌الاسلام وافی گفت: براساس قانون شورای شهر ۳۰ درصد از کل بودجه فرهنگی خود را باید در حوزه جمعیت هزینه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام محمد مسلم وافی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سال جاری با عنوان «خانواده و زیست درخانواده» که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: مشاور امنیت ملی اسرائیل از مجرد‌های ایران به عنوان لشکر مجرد‌های ایران نام برده است.

وی تعداد مجرد‌های ایران را ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزارنفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خانم و مابقی مرد هستند.

حجت‌الاسلام وافی با اشاره به سالانه ۶۰۰ هزارسقط جنین غیر قانونی در زیرزمین‌های ایران از روزانه ۲ هزار سقط جنین در کشور خبر داد و گفت: ایران سال گذشته ایران رتبه دوم سقط جنین را بعد از برزیل در دنیا داشته و امسال به رتبه نخست سقط جنین در دنیا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته شورای شهر کاشان بالغ به ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: براساس قانون شورای شهر ۳۰ درصد از کل بودجه فرهنگی خود را باید در حوزه جمعیت هزینه کند.

جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه براساس قانون تمام خدمات شهری از سوی شهرداری برای خانواده‌های ۳ فرزند به بالا نیم بها است، گفت: در صورت داشتن چهار فرزند از ۷۰ درصد پروانه ساخت مسکن معاف است که این قانون در شهرهمدان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: ثبت احوال براساس قانون باید شناسه تعریف کند و به خانواده‌های سه فرزند به بالا کارت داده شود و درصورت تمرد از این قانون مستلزم پرداخت خسارت است.

به گفته وی براساس قانون مدیر متخلف مربوطه بین ۵ تا ۱۵ سال از تمامی حقوق اجتماعی در کشور محروم می‌شود.

حجت الاسلام وافی یادآور شد: ۱۸ درصد از مبالغ جرایم رانندگی به موضوع جمعیت به خرانه واریز می‌شود که این ۱۸ درصد عدد کمی نیست، اما مردم از آن اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم قانون جمعیت را حتی یک بار هم نخوانده اند، گفت: هر سه ماه ۶ بانک مجوز پرداخت وام دارند که مردم از نام این بانک‌ها بی اطلاع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده، ولی فقیه در کاشان نیز با اشاره به اینکه مشکل اصلی و اساسی بحث جمعیت موضوع اقتصادی نیست بلکه فرهنگی است، گفت: خادم حرم حضرت معصومه(س) که با نماز و روزه استیجاری ارتزاق می‌کند ۹ فرزند خود را عروس و داماد کرده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات