۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۷۳۵۸۶۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

بزرگترین فتنه زندگی های امروزی "تنوع طلبی" است

بزرگترین فتنه زندگی های امروزی
حجت الاسلام هاشمی گفت: بزرگترین فتنه زندگی های امروزی تنوع طلبی است که اساس و پایه بسیاری از زندگی ها را نابود می کند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، شب گذشته در سخنرانی در جمع هئیت مساکین در حسینه گلزار شهدا با بیان ویژگی های فرد عاقل اظهارداشت: اگر شاخصه های عاقل بودن در وجود انسان باشد، نظام خانواده محکم می شود، نظام سیاسی جامعه و نظام مدیریت مردم درست می شود و همه الگوهای بشر خود را خوب نشان می دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: با توجه به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) اولین شاخصه فرد عاقل دارا بودن حلم است، حلم به معنای مدیریت خشم و غضب است.

وی با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: کنترل خشم، بخشش و کمک کردن سبب تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه دین به ما توصیه کرده است که بدی را با خوبی جواب دهیم، خاطرنشان کرد: در صحنه سیاسی کشور امام راحل و مقام معظم رهبری در برابر ظلم هایی که دشمنان به کشور داشتند بارها برخورد حکیمانه و عالمانه داشته اند.

وی با بیان اینکه دومین نشانه فرد عاقل در مقابل کسی که به انسان ظلم می کند، گذشت دارد، پیامبر(ص) فرمود انسان های عاقل انسان هایی هستند که تواضح دارند، گفت: تواضح، فروتنی و خویشتن داری سنت الهی است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: چهارمین ویژگی انسان عاقل این است که در کارهای نیک از همدیگر سبقت می گیرند و دیگر ویژگی این است که انسان عاقل قبل از حرف زدن در مورد حرف هایش فکر و تدبیر می کند.

وی ادامه داد: در خانه یا محیط کار فتنه ای به وجود می آید اول باید به خدا پناه برد و در زندگی های امروزی بزرگترین فتنه تنوع طلبی است که اساس و پایه بسیاری از زندگی ها را نابود می کند.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: انسان ها در زندگی باید عاقلانه مورد توجه قرار گیرد بحث حیا است. 

وی اظهار کرد: دوری از حرص و ولع دیگر ویژگی انسان عاقل است، در زندگی باید به این شاخصه های اخلاقی توجه داشت، در سایه عمل به این ویژگی ها زندگی فردی و اجتماعی به خوبی پیش می رود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات