۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۳۵۲۸۲
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

جانبازان نماد پایمردی در راه ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند

جانبازان نماد پایمردی در راه ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند
حجت الاسلام شاهرخی به ایثار وجانفشانی جانبازان اشاره کرد و گفت: هر یک از جانبازان الگو و آموزه ای از پایمردی و جانفشانی در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، صبح امروز، در آیین تجلیل از جانبازان سرو قامت بالای ۷۰ درصد فراجا، که در محل ستاد فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد، گفت: جانبازان سرافراز، افتخارآفرینان میهن اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: جانبازان آنچه داشتند در راه خدا معامله کردند و سلامتی خود را که بزرگترین سرمایه آنهاست در طبق اخلاص و در راه اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه جانبازان با آن جراحت و مصدومیت که همراه خودشان دارند، سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند و خانواده و فرزندان آنان هم در تحمل آن سهیم هستند، عنوان کرد: از آنجایی که این جانبازی و جانفشانی مانند امام حسین(ع) در راه ارزش‌ها و آرمان‌ها الهی بوده است، تحمل این سختی‌ها را آسان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی جانبازان را رهرو راه حضرت عباس(ع) دانست و گفت: وجه نامگذاری روز ولادت آن حضرت را به عنوان روز جانباز، نشان‌دهنده عظمت این کار است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از جانبازی رزمندگانی که بر عهد و پیمان جانبازی خود ماندند در قرآن به نیکی یاد کرده است، ادامه داد: شما جانبازان بهترین یادگاران دوران دفاع مقدس و گوهرهای ناب دوران جنگ هستید و مردم به وجود شما، شهیدان و خانواده های شهدا و جانبازان افتخار می‌کنند.

امام جمعه خرم آباد خطاب به جانبازان گفت: هر کدام از شما آیه و نشانه‌ و الگو و آموزه ای از پایمردی و جانفشانی در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انسانی هستید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه  ۵۰۱ نفر شهید و هزار و 31 جانباز فراجای لرستان به عنوان مشعل داران این راه پر افتخار هستند، گفت: این همه شهید و جانباز بیانگر این است که مردم ما در استان لرستان️ مردم ولایتمدار، انقلابی و ️اهل جهاد و ️مبارزه ️و شهادت هستن.

وی ادامه داد: از قدیم مردم ما عشایر و طوایف مختلف ما  دلبستگی و پیوند خودشان را به اسلام نشان داده‌اند و در این مسیر هم مستقیم و مستحکم با پابرجا بوده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: بر همگان روشن و آشکار است که نیروی انتظامی در حفظ و حراست از امنیت که پایه هر پیشرفت و پایه اصلاح امور است و نقشی ممتاز دارند، نیروی انتظامی امروزه ️هم در داخل شهر ها و خیابان ها️ و هم اماکن گوناگون و مختلف، در مسیر جاده و بیابان هم در مسیر عبور و مرور مرزها و مبارزه با اراذل و اوباش که امنیت مردم را به خطر می اندازند و  هم قاچاقچیان و سوداگران مرگ، یک نقش و وظیفه مهمی بر عهده دارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات