۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۳۵۸۷۴
امام جمعه قم:

دشمنان با دوقطبی کردن جامعه به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

دشمنان با دوقطبی کردن جامعه به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند
آیت الله سعیدی با اشاره به دستاوردهای دولت و سپاه پاسداران در روزهای گذشته، راهبرد دشمن را کاهش مشارکت مردمی در انتخابات آخر سال از طریق دوقطبی سازی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 19 خرداد که در مصلای قدس قم برگزار شد با تأکید بر ضرورت وجود تقوا در باطن جهت تأثیرگذاری بر اعمال انسان، اظهار داشت: آیت الله سعیدی در اعتراض به حضور سرمایه گذاران آمریکایی در ایران به زندان رژیم شاهنشاهی افتاد و به دست عناصر شکنجه گر ساواک شهید شد.

وی با اشاره به نامه فضلای قم به امام خمینی در نجف و پاسخ امام به این فضلا پس از شهادت آیت الله سعیدی، اظهار داشت: امام خمینی با اشاره به افرادی که به سبب حق گویی به زندان افتادند و در گوشه تنهایی زندان شکنجه می شوند، قتل آیت الله سعیدی را به ملت اسلام و ایران تسلیت گفت؛ امام خمینی در نامه خود رفع شر عمال کثیف استکبار را از خداوند خواست.

تولیت حرم حضرت معصومه با نام بردن از امام خمینی و با نقل قول از آیت الله خاتمی تصریح کرد: شهید سعیدی ولایت مدار بود و در روز زیارتی امام رضا (ع) به شهادت رسید؛ در روایتی از عیون اخبار رضا از امام هشتم در خصوص عرفان به حق ائمه، آمده است کسی که اهل بیت را زیارت کند در حالی که به اطاعت از آن ها آشنا و معترف باشد در این صورت برکات و بهشت برای او مقرر می شود.

وی در ادامه با نام بردن از مناسبت های هفته آینده به روز دحو الارض اشاره کرد و این روز را صاحب ارزش والایی در دین دانست که روز ظهور حضرت مهدی نیز به آن اطلاق شده است.

آیت الله سعیدی به لایحه عفاف و حجاب و تأثیرگذاری قوای سه گانه در تهیه آن اشاره کرد و سپس ادامه داد: برخی از کسانی که اقدام به کشف حجاب می کنند یا با این لایحه به طور کل مخالف و معتقد هستند که هر کسی در قبر خودش می خوابد و دین کسی به کسی دیگر ربط ندارد؛ در پاسخ باید گفت امر به معروف برای مرگ نیست بلکه برای زندگی آرام و تأمین امنیت روانی جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از رفتارهای انسان بر جامعه تأثیرگذار است از این رو همه جامعه باید به وی تذکر دهند، اضافه کرد: برخی از ناهنجاری بر جامعه تأثیر می گذارد از این رو امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و اگر نباشد لطف خدا از جامعه گرفته می شود؛ عفاف و حجاب ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی نیست بلکه حکم خدا است و از حکومت اسلامی می خواهیم احکام بازدارنده ای برای همه متخلفین و مکشفین حجاب در نظر بگیرد.

خطیب جمعه قم به سخنان رهبر معظم انقلاب در مرقد امام خمینی پرداخت و تصریح کرد: سخنرانی های ابتدای سال در حرم حضرت رضا و سخنرانی حرم امام خمینی که توسط امام خامنه ای ایراد می شود همیشه مورد توجه رسانه های خارجی است؛ رهبری معظم به طور معمول در سخنرانی های 14 خرداد به تبیین شخصیت و رفتار حضرت امام پرداخته که در سال جاری به دو عنصر ایمان و امید تأکید کرد.

وی با اظهار امیدواری از حفظ عامل ایمان و امید در جامعه اسلامی به حساسیت انتخابات خبرگان و مجلس در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: کینه ورزان سعی دارند با دو قطبی کردن جامعه مردم را از حضور پرشور در انتخابات منصرف کنند اما مردم ما دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

آیت الله سعیدی به دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری موشک هایپرسونیک اشاره کرد و این مهم را ناشی از عمل به دستور «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» دانست و افزود: این دستاورد قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را افزایش داده است و ضمن تشکر از سپاه، اقتدار نظام اسلامی را آرزو می کنیم. به روح شهیدان تهرانی مقدم و سلیمانی نیز درود می فرستیم.

وی با اشاره به موفقیت دیپلماسی دولت سیزدهم در حل و فصل اختلافات چندساله ایران ترکمنستان و قراداد جدید واردات گاز که مورد بی مهری دولت قبل قرار داشت، خاطر نشان کرد: انعقاد قراردادهای مهم با اندونزی و سفر راهبردی به سوریه و سرعت گرفتن حضور اقتصادی و فرهنگی ایران پس از سال ها کارشکنی گوشه ای از خدمات دولت جمهوری اسلامی است؛ انتخاب ایران به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از دستاوردهای مهمی است که عصبانیت ضد انقلاب را به همراه داشته است.

ارسال نظرات