۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۵۹۴۷
آیت‌الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

ایمان و امید مد نظر رهبری نكته‌ای قرآنی و علمی است

ایمان و امید مد نظر رهبری نكته‌ای قرآنی و علمی است
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ایمان و امید را به دلایل قرآنی و علوم امروزی مهم ارزیابی كرد و گفت: مردم ما با امید و ایمان خود به دنبال اعتلای انقلاب اسلامی هستند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا امید و ایمان مد نظر رهبر معظم انقلاب را نكته‌ای قرآنی عنوان كرد و گفت: در موارد متعدد و حتی زمانی كه كارد به استخوان رسیده، آیات قرآن كریم ما را به استقامت، امیدواری و پایداری در راه هدف دعوت كرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مثال زد: هر چند حضرت یعقوب از پیامبران الهی است و در وضعیتی قرار گرفته كه به ظاهر، پسرش یوسف (ع) را گرگ خورده است، اما با همه این مشكلات، خداوند فرمود لَا تَیأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ.

وی با اشاره به آیاتی مانند «قُلْ یا عِبَادِی الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ» ابراز داشت: در آیات زیادی از قرآن كریم سفارش به دوری از یأس شده و از ما خواسته شده است كه در تمام مشكلات به گشایش و رحمت الهی امیدوار باشیم.

آیت‌الله موسوی اصفهانی به عقیده شیعیان درباره «ظهور» اشاره كرد و گفت: یكی از مسائل فسلفه وجودی امام عصر و بحث فرج این است كه ما به فرج و گشایش امیدوار باشیم؛ امیدوار باشیم كه هر چند زمین از ظلم و جور پر شده باشد، كسی هست كه زمین را از عدل و داد پر می‌كند؛ این مسأله از آموزه‌های الهی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری دكترها و روانشناسان امروزی را نیز معتقد به تأثیرات شگرف ایمان و امید در رفع بیماری‌های جسمی و روحی توصیف كرد و افزود: زندگی ما بر پایه و محور امید پایدار است؛ ما با امید باقی ماندن، بهتر شدن وضعیت، برطرف شدن مشكلات، ارتباط با پروردگار و مانند این‌ها زنده هستیم.

وی با بیان تاریخچه‌ای از زندگی امام خمینی و اشاره به 15 سال تبعید ایشان اظهار داشت: در این مدت كه امام راحل برای ادامه دادن راه انبیاء و استكبارستیزی تبعید شدند، امید خود را از دست ندادند و از مسیری كه در آن قدم گذاشته بودند پا پس نكشیدند؛ حتی با وجود اینكه گل سر سبد زندگی ایشان، مرحوم آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی به هر روشی از دست ایشان گرفته شد اما ایشان ناامید نشدند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی زندگی چنین بزرگانی را درسی برای جوانان دانست و گفت: جوانی كه امیدوار باشد، خودكشی نمی‌كند، از زندگی سرد نمی‌شود و در گرانی و مشكلات امروز، راه حلی پیدا خواهد كرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشكلات 44 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: در مقاطعی در جنگ تحمیلی با آن شرایط سخت، تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی و مانند این‌ها تنها با امید به لطف پروردگار ادامه مسیر دادیم و امیدواریم تا ظهور امام عصر (عج) ادامه یابد.

وی تصریح كرد: مردم ما در این 44 سال اثبات كردند كه امیدوار و دنبال اعتلای انقلاب اسلامی هستند و این مطلب را در راهپیمایی‌های 22 بهمن، روز قدس و پای صندوق‌های رأی‌گیری ثابت كردند.

ارسال نظرات