۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۳۶۰۶۴

خداحافظی مرد اخلاق از فوتبال

خداحافظی مرد اخلاق از فوتبال
خداحافظی محمد انصاری از فوتبال، خبری بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت؛ او از جمله بازیکنان مؤمن و مقیدی است که ثابت کرد می‌توان هم ورزشکار بود و هم اخلاق و ارزش‌های انقلابی را حفظ و ترویج کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، خداحافظی محمد انصاری، بازیکن اسبق پرسپولیس از فوتبال، یکی از اخباری بود که روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. انصاری از جمله بازیکنان فوتبالی است که برخلاف سایر فوتبالیست-سلبریتی‌هایی که نمک می‌خورند و نمک‌دان می‌شکنند، تا لحظه آخر خداحافظی‌اش از دنیای بازی فوتبال، پای آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستاد تا امروز از خداحافظی او به‌عنوان خداحافظی مرد اخلاق فوتبال ایران یاد شود.

فعالیت‌های خیرخواهانه قابل توجه و مثبتی همچون بنیانگذاری مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی و نیز پرداخت بخشی از هزینه چاپ جلد دوم کتاب سلام بر ابراهیم که به زندگی نامه شهید ابراهیم هادی می‌پردازد، در کنار توافق با باشگاه پرسپولیس برای اینکه مطالبات او به یک خیریه واگذار شود تا با استفاده از این مبلغ به ۱۵۰ زوج کم بضاعت در قالب قرض‌الحسنه جهیزیه داده شود، در کارنامۀ درخشان محمد انصاری به چشم می‌آید.

خداحافظی مرد اخلاق از فوتبال

شاید بتوان یکی از علت‌های مهمی که این روزها رسانه‌ها محمد انصاری را مرد اخلاق فوتبال ایران معرفی می‌کنند الگو گرفتن این بازیکن برجسته از شهید ابراهیم هادی، پهلوان با اخلاقی باشد که نامش بر روی مدرسه فوتبال محمد انصاری می‌درخشد.

البته محمد انصاری بعد از خداحافظی از فوتبال که به دلیل مصدومیت‌ها عنوان شده بود، با توجه و نگاه بیشتر به مدرسه فوتبالی‌اش، تلاش دارد بتواند از طریق تربیت فوتبالیست‌ها و ورزشکاران متعهد و با اخلاق و منش شهید ابراهیم هادی، همچنان مسیر فوتبالی‌اش را ادامه بدهد.

خداحافظی مرد اخلاق از فوتبال

یادمان نمی رود در ایام اعتکاف برخلاف دیگر افراد سرشناس که هر کجا می روند یک تیم رسانه ای و تبلیغاتی آنها را همراهی می کند، با چفیه ای بر سر مشغول عبادت و راز و نیاز در حرم امام رضا علیه السلام بود و در ایام اربعین حسینی نیز در موکب ها به زوار پیاده اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت رسانی می کرد.

معنویت، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت در مسیر اهل بیت رمز موفقیت و ماندگاری محمد انصاری ها در ورزش کشور است و رسانه ها باید به چنین شخصیت هایی بپردازند و آنها را به نسل جوان معرفی کنند نه فوتبالیست سلبریتی هایی که با عملکردشان به جز ضرر چیزی برای کشور ندارند و نمونه آن همین اغتشاشات اخیر بود که برخی از آنها بازیچه دست دشمنان شده و لیدری آشوب ها را بر عهده گرفته بودند.

خداحافظی مرد اخلاق از فوتبال

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات