۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۰۲۷۸۲
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد؛

پیشرفت های ورزشی جزء دستاوردهای مغفول نظام/ مشکلات نتیجه دوری از اهداف انقلاب است

پیشرفت های ورزشی جزء دستاوردهای مغفول نظام/ مشکلات نتیجه دوری از اهداف انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به پیشرفت کشور در ورزش قهرمانی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب، مشکلات و کاستی ها را نتیجه دوری از اهداف انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز با اشاره به نامه امیر مؤمنان به مالک اشتر گفت: هدف حاکمیت اسلامی رسیدن به عالی‌ترین فضایل اخلاقی، دست یابی به قله‌های دانش و برخوردار از زندگی مرفه مادی و آغشته به معنویت و اخلاق است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان شرقی اظهار داشت: تمدن اسلامی دستیابی به این قله بلند است که زیرساخت‌های توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ساخت یک کشور مدرن برای رسیدن به اهداف حاکمیت اسلامی فراهم شود؛ در نگاه علی ابن ابی طالب در مسأله حکمرانی دو حوزه مهم پیشرفت حیات انسانی و حوزه عمران و آبادانی کشور مورد توجه است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام اقتدار و دستاورد‌های نظام در منطقه و جهان اسلام در طول چهار دهه گذشته مرهون قدم‌هایی است که در این راه برداشته شده است و ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز ثمره فاصله گرفتن از این اهداف است؛ هر کجا در قله بالندگی و نشاط قرار داریم به این اهداف کلیدی توجه شده است؛ اقتدار علمی امنیت و این جایگاه فاخر ایران در جهان اسلام دستاورد نگاه به این دو اصل و رکن کلیدی است که باید مد نظر مدیران ارشد و میانی و همچنین آحاد جامعه باشد.

وی با اشاره به پیشرفت در حیات انسانی و آبادانی گفت: برای این دو هدف دو ابراز مهم باید در دست دولت مردان حاکمان باشد؛ اول از آن یک نظام تأمین مالی پایدار مبتنی بر خلق ثروت و دریافت مالیات؛ امیر مؤمنان به اصلی‌ترین ابزار برای مدیریت اشاره می‌کند که مالک نباید مصر بفروشد بلکه اقتصاد مولد متناسب با ثروتی که خلق شده است مالیات را دریافت کنی و با این بنیان مستحکم اساس اراده کشور را بنیان بنهی.

امام جمعه موقت تهران در ادامه قرائت نامه امیر مؤمنان اظهار داشت: حضرت علی در ذیل این دستور راه‌های خلق ثروت را تبیین می‌کنند؛ نهادسازی و مدیریت صحیح برای فراهم آوردن بستر رشد اقتصادی کشور برای تأمین درآمد‌های کشور و استفاده از مالیات در جهت اداره کشور دستوری است که امیر مؤمنان به همه مدیران ارائه می‌فرماید.

وی با اشاره به ابزار دوم جهت دستیابی به پیشرفت در دو زمینه حیات انسان و آبادی اظهار داشت: جهاد مقابل دشمن ابزار دومی است که مورد تأکید امیرمؤمنان قرار گرفته، چون اگر امنیت کشور مصر تأمین نشود هیچ یک از اهداف دست یافتنی نیست؛ انقلاب اسلامی در طول چهار دهه در سایه این اندیشه ناب دینی، مدیریت مبتنی بر آموزه‌های وحیانی حضور و مشارکت مردم و از جان گذشتگی ایثارگران اقتداری فراهم کرده اند که ضامن امنیت مردم منطقه نیز هست.

نائب رئیس ادوار مجلس شورای اسلامی با قرائت فرازی از نامه امیرمؤمنان به مالک اشتر تأکید کرد: در نگاه حکمرانی اسلامی عدالت و سیاست با هم گره خورده اند و اگر عدالت و معنویت از سیاست فاصله گرفت جنگلی شکل می‌گیرد که در دنیای حاضر در میان قدرت‌مندان شاهد آن هستیم؛ آراستگی به تقوا مهم‌ترین شاخصه مدیریت مصر بوده که برای حرکت در نظام سیاسی باید آراسته به تقوا گردیم.

وی در ادامه افزود: سخن علی ابن ابی طالب خطاب به ما یادآور فردای قیامت است که در محضر خدا از حقوق مردم، سرزمین‌هایی که می‌توانند آباد باشند مورد مؤاخذه قرار می‌گیریم؛ از سرمایه‌هایی که می‌توانند نقطه ثروت قرار گیرند و قرار نگرفته اند و سؤال خواهد شد که این معنای محیط زیست و دفاع از حیات همه پدیده‌ها و جانداران است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه تمام دغدغه امام خمینی و رهبر معظم بر خودسازی است، افزود: اگر تقوا باشد قدرت سیاسی زمینه طغیان و سرکشی را فراهم نمی‌کند و کسانی می‌توانند نقش مربی را در جامعه ایفا کنند که تربیت شده خداوند باشند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سال‌های آغازین چهله دوم انقلاب گفت: پیشرفت‌های ورزشی کشور در سال‌های پس از انقلاب یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که مغفول مانده و افقی توسط رهبر انقلاب پیش روی ورزش قهرمانی ترسیم شده است که باید حتما در این خصوص صحبت شود و فعالیت‌هایی صورت گیرد؛ موفقیت تیم ملی فوتبال ملی کشور و ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی و المپیک موفقیتی چشمگیر و غرور آفرین است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرازی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با برندگان مدال المپیک ۲۰۲۰، گفت: این موفقیت پیام آور امید و نشاط برای نسل جوان است و پیامش این است که ما می‌توانیم در مقابل سران ثروت و قدرت در سایه عزم و اراده در رقابت‌های بین المللی و جهانی قرار گیریم چرا که قهرمانی در سطح بین المللی حامل پیام توانایی، همت و امید به آینده است.

وی ادامه داد: قهرمانان ملی و جوانانی که در بازی‌های المپیک مدال‌ها را به دست می‌آورند برای ملت عزیز ما قهرمانان و آموزگاران ایستادگی و نشاط هستند که این قهرمانی صرفا در چند حوزه نیست بلکه در عرصه‌های تولید علم و ادب و فناوری دارای نام و نشان هستیم که کار‌های بزرگی در حال انجام است؛ بانوان ورزشکار ما نشان دادند حجاب نه تنها مانع حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و ورزشی نیست بلکه می‌توان با آراستگی به حجاب و تقوا در این مسیر پیشگام و پیشرو بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: زن‌های ورزشکار ما ثابت کردند که حجاب مانع از درخشش نیست بنابراین از هر منظری نگاه کنیم باید جایگاهمان در رقابت‌های جهانی ارتقا پیدا کند؛ کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک لندن در آغاز تحریم‌ها از بین ۲۰۴ کشور رتبه دوازدهم را کسب می‌کند در حالی که ۱۰ کشور برتر المپیک جز ۸ اقتصاد اول جهان هستند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقا جایگاه ورزشی کشور در سطح جهانی گفت: در حال حاضر از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار هستیم که باید از همه آن‌ها استفاده کنیم؛ سه میلیون جوان در ورزش‌های قهرمانی در حال تلاش هستند که باید از این سرمایه عظیم اجتماعی حراست شود؛ دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به این مهم توجه ویژه‌ای معطوف بدارند و برای ارتقا جایگاه نظام در ورزش قهرمانی تلاش کنند.

نائب رئیس دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۲۵ هزار مکان ورزشی به عنوان ظرفیت کشور بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها تأکید کرد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ورزش فوتبال به عنوان یک نهاد چندوجهی که بالا‌ترین سطح تأثیر را دارا است، گفت: در این بخش نیازمند یک فرایند نظام‌مند و اثربخش هستیم که در چارچوب اراده نظام در جایگاه جهانی گام برداریم.

وی در پایان با اشاره به خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: دولت محترم ضمن واگذاری سهام این دو باشگاه به توده‌های مردم تعامل هواداران با باشگاه‌های خود را فراهم کند؛ اگر فرد و افرادی این سرمایه بزرگ را در دست بگیرند به ضرر هواداران است از این رو مسؤولان واگذاری این دو باشگاه، محدودیت خرید ایجاد کنند؛ باشگاه‌های بزرگ دنیا که بالاترین سطح درآمد را دارند تعاملی اداره می‌شوند و این راه را برای مشارکت مردم در عرصه ورزشی فرهنگی دنبال می‌کنند.

ارسال نظرات