۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۳۶۸۱۵
حجت الاسلام بچاری:

جریمه‌هایی شبیه رانندگی باعث تجری در بی‌حجابان خواهد شد

جریمه‌هایی شبیه رانندگی باعث تجری در بی‌حجابان خواهد شد
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآن کریم با انتقاد از سادگی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب گفت: چنین قوانینی که شبیه جریمه رانندگی است، باعث جرأت بیشتر بی‌حجابان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر بچاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در نشست «ارائه و نظر پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که عصر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد نوشتن لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب را به دلیل سادگی، بی‌نیاز از کارشناسان ارزیابی کرد و از کسانی که زحمت نوشتن آن را کشیدند تشکر کرد.

وی برخورد تدریجی با مسأله حجابی را درست عنوان کرد و گفت: برخوردهای فیزیکی و جریمه‌ای شیوه کار نیست؛ جریمه‌ها را چند برابر کرده‌اند، اما تخلفات ادامه دارد؛ همه هم تخلفات را انجام می‌دهند و باعث ایجاد تجری می‌شود.

حجت الاسلام بچاری با بیان مثالی افزود: افرادی هستند که جریمه رانندگی برایشان مشکلی نیست و ترس در آن‌ها وجود ندارد، در صورتی که مجازات برای ایجاد ترس پرهیز کننده است؛ در حالی که در این نوع لایحه اعتراض نیز گذاشته‌اند که افراد اعتراض پس از اعتراض کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم درباره وجود انذار و تبشیر در کنار هم در قرآن کریم، افزود: در اغتشاشات اخیر، کمتر از یک درصد از ملت ایران حضور داشتند؛ کشف حجاب و بی‌حجابی جایگاهی ندارد؛ باید با تبشیر و انذار جامعه را پیش ببریم.

وی سهل‌انگاری از روز اول را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: دیر شده، اما باز هم می‌توان کارهایی انجام داد؛ نمی‌توان مسأله را رها کرد؛ علما و دانشمندان شیعه که حوزوی یا غیرحوزوی باشند، با دلسوزی باید به میدان بیایند و حرف و جوابی برای روز قیامت داشته باشند.

حجت الاسلام بچاری به انقلاب جهانی اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بعد از پیامبر این انقلاب نمونه نداشته است؛ دشمن از آن زمان تاکنون به دنبال جلوگیری از تشکیل حکومت اسلامی یا مخالفت با آن است؛ یهود هم که بزرگترین دشمن مسلمانان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) در محو و حذف اسرائیل ابراز داشت: یهودیان از زمان حضرت موسی دشمنی خود را با مسلمانان شروع کردند؛ امروز هم روی فرزندان ما در دوران راهنمایی و حتی دبستان کار می‌کنند؛ باید آسیب‌شناسی شود که مشکل در امور تربیتی یا معلمان ما است.

وی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: با همه این تدارک دشمن و با همه ضعف دستگاه‌های فرهنگی ما، خداوند متعال به خون شهدایی که ریخته شده عنایت دارد و من که در جبهه بسیاری از شهدا را دیدم، این اعتقاد را دارم که نباید از وظیفه خود غفلت کنیم و تا جایی که می‌توانیم باید کار کنیم.

حجت‌الاسلام بچاری کارشناسی انجام شده را نیازمند فعالیت‌های به روز دانست و گفت: محسنات طرح برخورد تدریجی بوده اما باید به روز باشد تا بتوانیم به نتیجه برسیم؛ رهبر معظم انقلاب شبیخون و قتل و غارت فرهنگی می‌دانند و ما هم باید در مقابل هر کاری را که می‌توانیم انجام دهیم و همه ما مسئول هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری رسا را هم در مقابله با بی‌حجابی مسئول دانست و ابراز داشت: تبلیغ قوه چهارم و حاکم بر سه قوه است؛ ما درباره پوشش می‌توانیم برخی کارها را انجام دهیم؛ یک مانتوی بلند اگر در بازار پیدا شود قیمت بالایی دارد؛ ما باید کارخانه‌ها و فروشندگان خود را به عرضه لباس‌های مناسب مجبور کنیم.

وی معیشت را دارای تأثیر در حوزه عفاف و حجاب ارزیابی کرد و گفت: برای پوشش می‌توان پرداختی به بانوان عفیف و با حجاب پرداخت کرد تا در تهیه لباس‌های مورد نظرشان راحت‌تر باشند.

حجت‌الاسلام بچاری فضای مجازی و موبایل در اختیار نوجوانان را دارای آثاری منفی بر فکر و ذهن آن‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: عشق به خانواده و دین و ایمان در همه خانواده‌های ایرانی وجود دارد؛ پوشش ناموسشان مهم است و خانم‌ها هم از خانه‌داری و فرزند داری لذت می‌برند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نظر رهبر معظم انقلاب برای کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه باید گوش به فرمان ایشان باشیم و اگر قانونی نوشته می‌شود در همین راستا باید باشد.

وی بر توجه بیشتر به خواندن نماز و قرآن در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: اخلاق عملی و نشان دادن تفاوت‌های خیر و شر در توجه بیشتر مردم به عفاف و حجاب در جامعه بسیار مؤثر است؛ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید نهادینه شود؛ البته اهل آن باید این کار را انجام دهند و برای رفع یک آسیب باید با اقدام فرهنگی پیشگیری، درمان و اگر نشد مقابله کنیم؛ در این مسیر باید عقل و احساسات و عواطف مردم را در نظر بگیریم.

حسن شیخی

برچسب ها: حجاب عفاف بچاری
ارسال نظرات