۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۳۶۸۲۵
در حال برگزاری است؛

نشست ارائه و نظر پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب + لینک پخش زنده

نشست ارائه و نظر پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب + لینک پخش زنده
نشست ارائه و نظر پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، هم اکنون در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست ارائه و نظر پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، هم اکنون در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا در حال برگزاری است.

در این نشست حجت الاسلام حسین بستان عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام سید محمد حسین هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم، حجت الاسلام جعفر بچاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دکتر جواد ابراهیمی پژوهشگر و دبیر فرهنگی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس حضور دارند.

شایان ذکر است در لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب که رویکردی اجتماعی و پیشگیرانه دارد و به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری‌های نوین اعمال خواهد شد، کشف حجاب سر توسط بانوان، برهنگی بدن و پوشیدن لباس‌های نازک بدن‌نما جرم انگاری شده و مرتکبین این جرم پس از شناسایی از طریق سامانه‌های هوشمند تا ۳ بار مورد تذکر و جریمه‌های نقدی قرار گرفته و در صورت تکرار جرم برای بار چهارم به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

همچنین در این لایحه پیش‌بینی شده چنانچه جرم کشف حجاب در خودرو انجام شود، پس از ۲ بار تذکر و جریمه مالی در مرتبه سوم علاوه بر جریمه، وسیله نقلیه به مدت ۷ روز به صورت الکترونیک توقیف شود و تذکر به مالکان خودروهایی که در آنها جرم کشف حجاب صورت گیرد توسط فراجا و از طریق سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود.

لایحه پیشنهادی از سوی قوه قضائیه نظارت بر وضعیت حجاب در اماکن دولتی، عمومی و غیردولتی را به عنوان یکی از نقاط ثقل تقویت فرهنگ عفاف در جامعه در نظر گرفته و به همین منظور، سازوکارهای قانونی خاصی را پیش‌بینی کرده است.

این نشست از طریق کانال آپارات خبرگزاری رسا بصورت زنده پخش می شود

لينک کانال آپارات :  aparat.com/rasa_news

نشست ارائه و نظر پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب

ارسال نظرات