۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۶۹۲۰

«صادقانه» رمانی عاشقانه از زمانه امام صادق به کتابفروشی‌ها رسید

«صادقانه» رمانی عاشقانه از زمانه امام صادق به کتابفروشی‌ها رسید
رمان «صادقانه» روایتی از زندگی و زمانه امام صادق(ع) است که به تازگی از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رمان «صادقانه» روایتی از زندگی و زمانه امام صادق(ع) است که به تازگی از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این اثر به نویسندگی سهیلا عبدالحسینی در ۶ فصل اوضاع اجتماعی و سیاسی دوره زندگی امام صادق(ع) از جمله قیام زید برادر امام صادق(ع) و نفس زکیه، اوضاع نابه سامان شهرها و ناامنی و خونریزی و تلاش‌های خلافت بنی عباس برای تثبیت حکومت خود را شرح می‌دهد.

در این رمان زندگی جوانی به نام محمد روایت می‌شود که پدرش با نام سلیمان در قیام زیدیه شرکت می‌کند. اما هنگامی که متوجه می‌شود که امام صادق(ع) با قیام زیدیه مخالفت داشته‌اند از میدان جنگ کنار می‌کشد و یکی از پیروان امام صادق(ع) باقی می‌ماند. محمد نیز همانند پدرش از پیروان و محبان امام ششم شیعیان است و احادیث و روایات امام صادق(ع) را کتابت می‌کند. بعد از ازدواج همسرش نیز با او در این مسیر همراه می‌شود ولی برادر محمد به شورشیان و خلفا و دربار پیوند می‌خورد.

این اثر ضمن اینکه یک عاشقانه آرام و شرح زندگی خانودگی محمد و همسرش است، در کنار داستان گزارش دقیقی از اوضاع سیاسی و اجتماعی زمانه امام صادق(ع) شرح می‌دهد. شخصیت‌هایی که در داستان بخشی از زندگی و فعالیت‌های خوب و بد آنان روایت می‌شوند، در تاریخ گزارشاتی در مورد آن‌ها وجود دارد.

نویسنده اثر سعی کرده به بیان وقایع تاریخی عصر وفادار باشد و نظرات سیاسی، اجتماعی، فردی و عبادی امام صادق(ع) را به در دل قصه به مخاطب ارائه می‌دهد. 

رمان «صادقانه» با طراحی جلد مهدی بادیه پیما، قطع رقعی، شمارگان ۲ هزار نسخه با قیمت ۹۵ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب و مشاهده سایر آثار به آدرس فروشگاه اینترنتی کتاب به‌نشر به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند.

ارسال نظرات