۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۳۷۰۳۰
روسیه:

پرونده اتهامات گروه واگنر بسته شد

پرونده اتهامات گروه واگنر بسته شد
همزمان با اعلام خبر ورود رئیس گروه نظامی واگنر به بلاروس، روسیه از منتفی شدن پرونده علیه نیروهای این گروه به اتهام راه‌اندازی شورش مسلحانه خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرویس امنیت فدرال روسیه سه‌شنبه (۲۷ ژوئن) و همزمان با اعلام خبر ورود رئیس گروه نظامی واگنر به بلاروس، از منتفی شدن پرونده علیه نیروهای این گروه که به راه‌اندازی شورش مسلحانه برای سرنگونی رهبری نظامی روسیه متهم شده بودند، خبر داد.

به گزارش «اسپوتنیک»، این نهاد روس اعلام کرد تحقیقات درباره شورش اخیر نشان داد شرکت‌کنندگان در آن اقدامات با هدف ارتکاب جرم را متوقف کردند و این پرونده منتفی شد. سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: با در نظر گرفتن این موضوع و سایر شرایط مرتبط با تحقیقات، مقام مسئول تحقیقات در تاریخ ۲۷ ژوئن دستور بسته شدن پرونده جنایی را صادر کرد.

همزمان با اعلام بسته شدن پرونده اتهامات گروه واگنر و ورود «یوگنی پریگوژین» رئیس آن به خاک بلاروس، خبرگزاری «اینترفاکس» هم به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این گروه در حال آماده شدن برای تحویل تجهیزات سنگین خود است.

پریگوژین جمعه شب تا شنبه شب شورش کوتاه‌مدتی را آغاز کرد که با میانجیگری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به پایان رسید.

علی‌رغم آن‌که جزئیات توافق صورت گرفته بین روسیه و رئیس گروه واگنر هنوز نامشخص است اما کرملین اعلام کرد اگر پریگوژین موافقت کند به کشور همسایه روسیه یعنی بلاروس تبعید شود، از تمامی اتهامات جنایی مربوط به «سازماندهی یک شورش مسلحانه» تبرئه خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی دیشب خود گفت «نیروهای واگنر افراد میهن‌پرست بوده که سرزمین‌های وابسته به وطن را آزاد کردند. از نظامیان و فرماندهان واگنر برای جلوگیری از خونریزی تشکر می‌کنم و امروز این فرصت را دارند که با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند».

ارسال نظرات