۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۷۲۴۷
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

انتصابات به‌دور از شايسته‌سالاری، اولين گام برای پايمال‌ شدن حقوق مردم است

انتصابات به‌دور از شايسته‌سالاری، اولين گام برای پايمال‌ شدن حقوق مردم است
اصفهان ـ حجت الاسلام جعفری با تأکید بر اهمیت شایسته سالاری در انتصاب مدیران گفت: چنانچه فرد نامناسب در سمتی گمارده شود در همان قدم اول حق مردم ضايع و پايمال شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، چهارمين نشست شورای حفظ حقوق بيت المال در سال 1402 با موضوع مبارزه با فساد و صيانت از حقوق عامه، در دادگستري استان اصفهان برگزار شد.

در اين نشست، حجت الاسلام اسدالله جعفري رييس كل دادگستری استان اصفهان ضمن تبريك فرا رسيدن هفته قوه قضاييه ظرفيت‌ها و پست‌هاي مديريتي در كشور را جزء اولين حقوق مردم و نظام معرفي و تصريح كرد: يكي از مهم ترین مصادیق حقوق عامه ظرفيت‌ها و پست‌هاي مديريتي كشور است و چنانچه فردي نامناسب در سمتي گمارده شود در همان قدم اول حق مردم ضايع و پاي‌مال شده است.

رييس دستگاه قضايي استان اصفهان، بيت‌المال و حقوق مردم را ناموس حاكميت خواند و گفت: بيت‌المال ناموس حاكميت بوده و خط قرمز است و مسئول صيانت از بيت‌المال و حقوق مردم در هر جايگاه و سمتي كه باشد بايد بداند كه مسؤولیت او بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام‌ جعفري صيانت از حقوق عامه را امري فراقوه‌اي توصيف و تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم به‌ معناي واقعي از حقوق عامه در همه زمينه‌ها صيانت شود، بايد همه دستگاه‌ها وارد ميدان شده و صادقانه و خالصانه كار كنند.

وي در ادامه افزود: يكي از مهم‌ترين اقداماتي كه لازم است در جهت صيانت از حقوق عامه انجام پذيرد شناسايي بسترهاي فسادزا و از بين بردن آن‌ است.

رييس كل دادگستري استان اصفهان ادامه داد: یکی از بسترهاي فسادزا، خواستگاه فكري فاسد و رويكردهاي فاسد و است.

رييس شوراي حفظ حقوق بيت المال دادگستري استان اصفهان در پايان با ابراز خشنودی از انسجامي كه در ميان اركان حاكميتي از جمله دولت و قوه قضاييه براي مبارزه با فساد ايجاد شده بر فراهم بودن شرايط مساعد براي ريشه‌كني فساد در جامعه اذعان كرد و گفت: خوشبختانه امروز رؤسای قوا و بسیاری از مدیران شایسته، پاکدست و دلسوز با جدیت در میدان مبارزه با هر گونه فساد حضور دارند و عده ای نیز با سیاه نمایی فساد را سیستمی می دانند که واقعیت ندارد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات