۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۳۷۴۲۴

ماجرای عجیب خرید خانه برای خانواده قاتل

ماجرای عجیب خرید خانه برای خانواده قاتل
عجب ایامی است این روزها! اعیاد پشت هم ردیف شده‌اند تا حسابی روزهایمان را بسازند و کیفمان را کوک کنند، پس بیایید تک تک لحظاتش را غنیمت بدانیم و به بهانه این روزهای مبارک، قدمی برداریم برای خوب کردن حال خود و اطرافیانمان.

چه چیز بهتر از اینکه در روز ولادت امام هادی (ع) باشیم و همزمان با این روز مبارک بخواهیم شمارش معکوس تا فرخنده عیدی همچون غدیرخم را آغاز کنیم؟ واقعا که عجب ایامی است این روزها! اعیاد پشت هم ردیف شده‌اند تا حسابی روزهایمان را بسازند و کیفمان را کوک کنند، پس بیایید تک تک لحظاتش را غنیمت بدانیم و به بهانه این روزهای مبارک، قدمی برداریم برای خوب کردن حال خود و اطرافیانمان. قدمی که یک تیر و چند نشان است و بخشی از دینمان به اهل بیت (ع) را هم ادا می‌کند، حتما می‌دانید که طبق روایات موجود، شادی برای اهل بیت و مشارکت در شادی آن ها، نه تنها جاذب عشق و معرفت است و حال دل ما را خوب می‌کند، بلکه به عنوان اقدامی پسندیده، نزد خداوند نیز ارزش بسیاری دارد. در همین راستا از امام علی (ع) در بحارالانوار نقل شده: «شیعیان و پیروان ما کسانی هستند که ما را یاری می‌کنند. در شادی و خوشحالی ما خوشحال و شاد هستند و در غمگینی و ناراحتی ما محزون و غمگین.» 

خب با همین مقدمه برویم سراغ خبرهای خوبی که این روزها بوی غدیر می‌دهند و شیرینی دیگری دارند. 


خانواده مقتول در اقدامی باورنکردنی، پول دیه را برای خرید خانه به خانواده مقتول بخشید!

کلامی خطاب به خانواده مقتول؛اجرتان با امیرالمؤمنین (ع) 

همین الان که درحال خواندن این خبر هستید، آدم‌های بسیاری به خاطر یک مشاجره معمولی، دور هم را خط کشیده‌اند و حتی حاضر نیستند ذره‌ای از موضع خود عقب نشینی کرده و با یک گذشت ساده به همه دلخوری‌ها پایان دهند اما در مقابل هستند کسانی که خداوند نور رافت و گذشت را در دلشان روشن کرده و اختلافات جزئی که هیچ، حتی حاضرند از خون عزیزشان هم بگذرند. قطعا که این کار حتی اگر خداپسندانه هم باشد اصلا کار راحتی نیست اما افراد بسیاری در این مسیر قدم می‌گذارند و پاداش آن را می‌گذارند به حساب خداوند. درست مثل خانواده مقتولی از اهالی دزفول که به تازگی کاری کردند کارستون. شاید باور کردنش سخت باشد اما همین چندروز پیش خانواده مقتول، نه تنها از خون قاتل گذشتند، بلکه حتی دیه دریافتی‌شان که توسط خیرین جمع آوری شده بود را هم به خود خانواده قاتل بخشیدند تا آن‌ها را از مستاجری نجات دهند! 

واقعا در ستایش این بندگان خاص خداوند چه واژه‌ای برازنده است و چطور می‌توان بزرگ منشی آن‌ها را توصیف کرد؟ دقیقا در چنین شرایطی است که زبان از گفتن هر کلامی قاصر می‌ماند و فقط می‌ماند یک حرف و آن هم اینکه خدا خیرتان بدهد، اجرتان با امیرالمومنین (ع) …

آقای پاکبان، این سفر کربلا پیشکش

می‌خواهیم برایتان از گزارشی بگوییم که چند روز در برنامه بدون تعارف روی آنتن رفت و با وجود مردم همیشه در صحنه کشورمان بسیار خبرساز شد. در این برنامه، گزارشگر به سراغ پاکبانی رفته بود که به رغم داشتن حقوقی حداقلی و اجاره نشینی، سرپرستی دوکودک یتیم را برعهده داشت و تنها آرزویش، سفر به کربلای معلی بود. شاید آن روزی که این گزارش پخش می‌شد، کسی فکرش را نمی‌کرد، حسین آقا؛ پاکبان خیر شهرمان بلافاصله با واکنش سرشار از مهر و محبت مردم مواجه شود و بانیان اعزام او به کربلا، پشت سرهم طی تماس با روابط عمومی صدا و سیما، آمادگی خود برای تقبل هزینه سفر او و خانواده‌اش را اعلام کنند اما طبق روال همیشه، مردم متعهدمان خیلی زود دست به کار شدند و هزینه سفر او و خانواده‌اش را برعهده گرفتند تا حسین آقا بتواند به قولی که به خانواده‌اش داده، عمل کند. 

البته این تمام ماجرا نبود؛ از آنجایی که کودک تحت پوشش حسین آقا در همان گزارش، درخواست کامپیوتر کرده بود، یکی از مردم خیر آمادگی خود برای تهیه کامپیوتر را اعلام کرد. همچنین این پاکبان محبوب از تمام بانیان تماس گیرنده خواست تا با حمایت از ایتام، او را در این راه همراهی کنند. 


یک فروشنده لوازم یدکی به مناسبت عیدغدیر تمام اجناس خود را بدون سود به فروش می رساند.

خرید از شما، تخفیف با مولا علی (ع) 

حالا بیایید چندخبر هم بشنویم از شور و حال ایام غدیری؛ این روزها در آستانه عیدغدیرخم همه دوستداران امیرالمومنین (ع) در تلاشند تا قدمی بردارند و ارادت خود به مولایشان را نشان دهند. هرکس راه و روش خاص خودش را دارد و دست هیچ کس بسته نیست. از یک لبخند به شیعیان علی (ع) گرفته تا نذری دادن و حتی مثل آقای غلام نژاد با فروش اجناس مغازه‌اش بدون هرگونه سود اضافه. 

خبر از این قرار است که این آقای کاسب جایی در مرکز شهر، مغازه لوازم یدکی فروشی دارد و نیت کرده تا تمامی اجناس مغازه‌اش را در روزهای پنج شنبه و جمعه یعنی همزمان با عید غدیرخم به قیمت خرید و بدون دریافت سود به فروش برساند. بله به همین راحتی! بالاخره این هم یکی از راه‌های وصال است و می‌توان در بزرگداشت غدیر سهیم شد و کاری برای امیرالمؤمنین انجام داد. 


بازدید از تمام موزه‌ها ها در عیدغدیر رایگان شد

عیدی موزه‌ها برای مهمانان غدیری

انصافا همه چیز برای یک جشن بزرگ آماده است و همه بسیج شده‌اند تا از عیدغدیر روزی خاطره‌انگیز بسازند و به همه دنیا نشان دهند که امیرالمؤمنین و ولایتش از چه منزلتی نزد شیعیان برخوردار است. در همین راستا قرار است همزمان با عید غدیرخم بازدید از تمام موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی تحت مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی در سراسر کشور رایگان باشد؛ پس لطفا حالا که همه چیز برای یک جشن غدیرانه آماده است، همت کنید و به همراه خانواده راهی شوید تا ضمن بازدید رایگان از موزه‌ها بتوانید خاطره این روز بزرگ را در ذهن فرزندان‌تان ماندگار کنید. 

این شما و این گنبد علوی

حالا که حرف از غدیر است و دلمان غنج می‌رود برای صحن و سرای آقا امیرالمؤمنین (ع)، بگذارید چشم و گوشتان را متبرک کنیم به خبری که حتما دلتان را راهی نجف خواهد کرد. لطفا اگر هنوز فیلم بالا را ندیده اید، چند ثانیه‌ای برای دیدنش وقت بگذارید و اگر دلتان هوایی شد و اشکی از گوشه چشمتان سرازیر، حتما از دور سلامی بدهید و ما را هم از دعای خیرتان بی‌نصیب نگذارید. بله فیلم بالا تصاویر نابی است از شست شوی گنبد علوی در آستانه عیدغدیرخم. جایی که این روزها حسابی مشتاقش هستیم و احتمالا دستمان کوتاه است اما اصلا نگران نباشید، چراکه به گفته خود اهل بیت، یک سلام با معرفت، حتی از دور هم به آن‌ها می‌رسد. 

زیارت غدیریه؛ یادگاری ارزشمند از امام هادی (ع) 

احتمالا نام زیارت غدیریه را شنیده‌اید و می‌دانید که چقدر نسبت به خواندن این زیارتنامه در روز غدیر توصیه شده است اما اگر از سند و اعتبار آن چیزی نمی‌دانید، بگذارید درست در روز ولادت امام هادی (ع) برایتان بگوییم که این زیارتنامه، یک یادگاری ارزنده از امام علی النقی (ع) است. زیارتی که امام هادی (ع) در سفر به نجف و در هنگام زیارت امیرالمومنین (ع) آن را می‌خوانند و به گفته شیخ عباس قمی «در تمامی زیارات مأثوره، زیارتی به این درجه از صحّت و اعتبار و قوت سند پیدا نمی‌شود.» 

براساس اسناد موجود، زیارت غدیریه، سرشار از آیات، روایات و مستندات تاریخی در اثبات فضیلت و ولایت علی (ع) است و امام هادی (ع) در این زیارتنامه در مجموع از هفتاد و هشت آیه و هجده حدیث نبوی بهره برده اند، پس غفلت جایز نیست و اگر تا به حال نسبت به این زیارتنامه بی‌اطلاع بودید، امسال دیگر خواندن آن را در روز غدیر از دست ندهید.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات