۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۳۷۴۶۷
مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان:

تحصیل دینی بانوان برای رشد خانواده بسیار مؤثر است

تحصیل دینی بانوان برای رشد خانواده بسیار مؤثر است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با حضور در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با مدیر این مجموعه به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام مهدی نجم، در دیدار با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، ضمن تبریک اعیاد و دهه امامت و ولایت گفت: در حوزه علمیه خواهران استان بیش از ۳۰۰۰ طلبه در سطوح مختلف (۲و۳و۴) مشغول به تحصیل و یا دانش آموخته هستند و استان ما از محدود استان هایی است که مقطع تحصیلی سطح ۴(دکتری) دارد. ما در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: تحصیلات و فرهیختگی بانوان در معارف دینی برای خانواده بسیار تاثیرگذار است. ما در حوزه به دنبال تربیت نیروی متخصص هستیم و این امر را در کنار نظام آموزشی حوزه دنبال خواهیم کرد؛ چرا که معتقدیم ما طلاب پزشک روح افراد جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با توجه به وظایفی که در جامعه داریم، در بحث انتخابات فعالیت های خوبی را انجام دادیم، لذا به عنوان مجموعه اثر گذار در جامعه بایستی فرد اصلح را شناسایی کنیم، سپس مشخصات، معیار ها و شاخصه های فرد اصلح را به مردم معرفی و اعلام می کنیم.

«مردم سالاری دینی» دستاورد انقلاب اسلامی

احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، نیز در این جلسه اظهار داشت: انتخاب در منظومه فکری امام و رهبری و هم در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهمترین و موثرترین اقدام در گام اول نام برده شده و مردم سالاری دینی به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی ایران مطرح شده است و تبلور اسلام ناب در عصر حاضر در جمهوری اسلامی است و انتخابات و رای مردم، حق الناس و یک باور اعتقادی و شرعی است لذا ما به عنوان مجری انتخابات و از این منظر به آن نگاه تکلیفی داریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: به فرمایش حضرت آقا مٌر قانون در انتخابات باید اجرا شود چرا که انتخاب ضعیف، ضعف برای انقلاب خواهد بود؛ ما به دنبال مشارکت حداکثری، سلامت و امنیت در انتخابات هستیم.

وی افزود: حوزه های علمیه در همه عرصه ها اثرگذار است، حضور و فعالیت های شما در عرصه های فرهنگی، اجتماعی باعث شد که در حوادث اخیر ما یکی از سه استان امن کشور باشیم، لذا به منظور استفاده از ظرفیت های فرهنگی استان و برای حل آسیب های موجود بنا داریم با انعقاد تفاهم نامه فیمابین همکاری های گسترده تری داشته باشیم.

ارسال نظرات