۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۵۱۳

فرار خفّت‌بار صهیونیست‌ها از «جنین»/ پاسخ موشکی «غزه» به اشغالگران

فرار خفّت‌بار صهیونیست‌ها از «جنین»/ پاسخ موشکی «غزه» به اشغالگران
ارتش رژیم اسرائیل بعد از دو روز یورش به جنین و وقوع عملیات استشهادی در شهر تل‌آویو که منجر به زخمی‌شدن ۱۰ صهیونیست شد و پاسخ تلافی‌جویانه مقاومت غزه، مجبور به فرار از این اردوگاه شد.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی بامداد امروز چهارشنبه از شلیک راکت‌های مقاومت فلسطین به‌سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت نوار غزه خبر دادند.

این حملات موشکی به‌تلافی یورش ارتش رژیم اسرائیل به جنین و اردوگاه آن صورت گرفت و طی آن، بنا به ادعای صهیونیست‌ها تعدادی از این شهرک‌ها هدف این حملات قرار گرفته است.

شهرداری شهرک صهیونیستی «سدیروت» از اصابت یکی از راکت‌های مقاومت فلسطین به این شهرک در مجاورت غزه خبر داد. تصاویر منتشرشده از این شهرک نیز این ادعا را اثبات می‌کند که یکی از این راکت‌ها، از سقف خانه‌ها عبور کرده است.

اردوگاه جنین , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شده است که گنبد آهنین توانسته است پنج راکت شلیک‌شده از نوار غزه به‌سمت سدیروت را رهگیری و منهدم کند.

گزارش‌های رسانه‌‌ای حاکی است که جنگنده‌های صهیونیستی نیز مراکز مقاومت در شهرک «بیت‌لاهیا» در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

نظامیان رژیم اسرائیل بعد از دو روز یورش به جنین و اردوگاه آن که واکنش منفی افکار عمومی در جهان اسلام و منطقه را در پی داشت، با عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو که منجر به زخمی شدن 10 صهیونیست شد و پاسخ موشکی مقاومت از غزه، به یورش خود پایان داد و نظامیان صهیونیست این منطقه را ترک کردند.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد دوشنبه حمله گسترده‌ای به اردوگاه جنین کرد که بر اثر آن، علاوه بر تخریب و خرابی گسترده اموال و املاک شهروندان فلسطینی، 11 نفر به شهادت رسیده و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده‌اند و به همین تعداد فلسطینی نیز ربوده شده‌اند.

تازه‌ترین تحولات یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به جنین را در همین لینک دنبال کنید:

خوشحالی اهالی «جنین» از پیروزی مقاومت و شکست صهیونیست‌ها

اعلام پایان یورش ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه جنین و خروج خفت‌بار آن بدون حصول نتایج ملموس موجب خوشحالی مردم فلسطین به ویژه در این اردوگاه شد.

 

 

النخاله: جنین با شکست دشمن پیروزی بزرگی به دست آورد

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد، ملت بزرگ فلسطین با شکست دادن تجاوز به جنین و اردوگاه آن پیروزی بزرگی به دست آورد. فرماندهان گردان جنین و رزمندگان دلاور آن قهرمانانه این پیروزی بزرگ را رهبری کردند.

مردم فلسطین با اتحاد و حمایت از رزمندگان جنین ثابت کردند که می‌توانند در هر رویارویی دشمن را شکست دهند، از جنگ سیف القدس گرفته تا جنگ وحدت میدان‌ها، انتقام آزادگان و نبرد جنین.

هنیه: دشمن اشغالگر سرافکنده مجبور به فرار از جنین شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد:

پس از شکست خفت‌بار دشمن و فرار آن از اردوگاه جنین و پس از مقابله یکپارچه مجاهدان فلسطینی از شاخه‌های مختلف مقاومت و ایجاد رعب و وحشت در دل ارتش دوباره شکست‌خورده صهیونیستی، این موارد را مورد تأکید قرار می‌دهم:

عملیات قهرمانانه تل‌آویو و آنچه در کرانه باختری شاهد بودیم، صرفاً گویای این بود که اقشار مختلف جامعه فلسطین در تمامی مناطق حامی جنین و پشتیبان آن در این نبرد قهرمانانه‌اند و مقاومت گزینه راهبردی آنان برای پاسخگویی به جنایت دشمن و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین است.

به‌رغم شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینیان در حمله وحشیانه دشمن صهیونیستی به اردوگاه جنین، مقاومت درسی سخت و فراموش‌نشدنی به دشمن داد و تلفات سنگینی به آن وارد کرد و گذر زمان حجم خسارات و تلفات وارده به دشمن به‌دست مقاومت را مشخص خواهد کرد و این رژیم را وادار خواهد کرد از این پس هرگاه خواست به فکر جنایتی دیگر علیه ملت فلسطین باشد، تبعات آن را به‌خوبی محاسبه کند.

به دشمن صهیونیستی می‌گوییم که آن زمان که بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زد، دیگر به‌سر آمده است و امروز جنین و قبل از آن نیز قهرمانان ما در خیابان‌ها و کوچه‌های کرانه باختری درسی فراموش‌نشدنی در مقاومت و پایداری به این رژیم دادند و نبرد سیف القدس را نیز که مقاومت در سرزمین مبارک غزه علیه اشغالگران رقم زد، هنوز از یاد نبرده‌اند.

پایان عملیات نظامی صهیونیست‌ها در جنین

نظامیان رژیم اسرائیل بعد از دو روز یورش به جنین و اردوگاه آن که واکنش منفی افکار عمومی در جهان اسلام و منطقه را در پی داشت، با عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو که منجر به زخمی شدن 10 صهیونیست شد و پاسخ موشکی مقاومت از غزه، به یورش خود پایان داد و نظامیان صهیونیست این منطقه را ترک کردند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات