۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۳۷۵۶۱

انتقاد حجت الاسلام کلانتری از تحریف تاریخ افتخار آمیز حوزه/ برخی بر شاخه نشسته و بُن می بُرند

انتقاد حجت الاسلام کلانتری از تحریف تاریخ افتخار آمیز حوزه/ برخی بر شاخه نشسته و بُن می بُرند
تولیت حرم مطهر شاهچراغ ضمن انتقاد از تحریف تاریخ افتخار آمیز حوزه، خرده جریان های سکولار را تهدیدی جدی برای حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر شاهچراغ در دیدار حجت الاسلام محققی، مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا از فعالیت های ارزشمند حدود دو دهه این رسانه حوزوی تقدیر و از آن به عنوان رسانه ای موفق در فضای حوزه یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت فضای مجازی، اهمیت این فضا را به اندازه اهمیت و حساسیت اصل مقوله فرهنگ دانست و با تأکید بر اینکه ما به سرعت در حال از دست دادن فرصت ها هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر زیرساخت های مربوط به فضای مجازی داخلی مهیا و کارها سامان پیدا کند؛ باید اذعان کنیم که این فضا در اختیار دشمن است و ما نمی توانیم با فعالیت در این فضا انتظار موفقیت داشته باشیم.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ در ادامه سخنان خود خرده جریان های سکولار را تهدیدی جدی برای حوزه دانست و در عین حال با تأکید بر اینکه اینها جریانی حاشیه ای هستند، بر لزوم هوشیاری و مراقبت نسبت به فعالیت این خرده جریان ها تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری همچنین بر لزوم ایفای نقش نهادها و مجموعه های انقلابی حوزه برای مقابله و مواجهه با خرده جریان های سکولار و عافیت طلب در فضای حوزه تأکید کرد.

وی با تأکید بر نقش بی بدیل انقلاب اسلامی در شکوفایی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: باید به مدعیان سکولار و کسانی که همنوا با دشمن نغمه های سکولاریستی فریاد می زنند، گفت اگر انقلاب اسلامی نبود حوزه ای اساساً وجود نداشت، چراکه مسیری که رضاخان در پیش گرفته بود اگر تداوم پیدا می کرد، معلوم نبود فضای حوزه و روحانیت امروز در چه وضعیتی قرار داشت.

انتقاد حجت الاسلام کلانتری از تحریف تاریخ افتخار آمیز حوزه/ برخی بر شاخه نشسته و بُن می بُرند

تولیت حرم مطهر شاهچراغ با انتقاد از آن دسته افرادی که بر شاخه نشسته و بن می برند، دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه شکوفایی حوزه های علمیه و فرصت های بی نظیری که در اختیار طیف های مختلف حوزوی قرار گرفته را به آنان گوشزد کرد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ با انتقاد از روایت های نادرست و تحریف تاریخ افتخارآمیز حوزه از سوی برخی خرده جریان ها، خاطرنشان کرد: مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری صد در صد معتقد به حوزه سیاسی و ورود حوزه و روحانیت به مسائل سیاسی و اجتماعی بود؛ حضرت امام(ره) جزء شاگردان برجسته حاج شیخ بودند، با این شرایط چطور آقایان درصدد القا و معرفی حاج شیخ عبدالکریم به عنوان حامی و طرفدار سکولاریسم در حوزه هستند؟ همچنین مرحوم آیت الله بروجردی، ایشان پول و اعتباری که شاه برای ساخت مسجد اعظم در اختیار ایشان می خواست قرار دهد را قبول نکردند و تأکید کردند بنده از پول هایی اسفتاده می کنم که مطمئن باشم آن پول ها حلال است؛ آیا واقعاً مرحوم حضرت حضرت آیت الله العظمی بروجردی در سیاست دخالت نمی کرد؟ این حرف ها چیست که عده ای در حوزه به زبان می آورند؟

وی خطر نفوذ در حوزه را کاملاً جدی دانست و با تأکید بر مراقبت نسبت به نفوذ خاطرنشان کرد: باید همه ما بدانیم که اگر این نظام مقدس آسیب ببیند دشمنان و معاندان همه چیز را از ما خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت چهره سازی و معرفی الگوهای موفق در جریان انقلاب اشاره و با تأکید بر وظیفه و رسالت خطیر رسانه ها برای تحقق این مهم ابراز داشت: متأسفانه ما نتوانسته ایم چهره جدیدی برای نسل جوان معرفی کنیم و امیدواریم رسانه ها در این زمینه با ظرافت و حساسیت موفقیت هایی به دست آورند.

ارسال نظرات