۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۳۷۷۱۲

عباس دستور داد جنین را از کنترل مقاومت خارج کنند

عباس دستور داد جنین را از کنترل مقاومت خارج کنند
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به سازمان‌های امنیتی‌اش دستور داد به هر شکل ممکن جنین را از دست مقاومت خارج و مجددا تحت کنترل خود در آورند.

در حالی که یکی از مسئولین رژیم صهیونیستی از نقش غیر قابل انکار تشکیلات خودگردان در سرکوب مبارزات فلسطینیان سخن گفته و آنرا بخش لا ینفکی از سیاست‌های اسرائیل توصیف کرد، محمود عباس ضمن توبیخ فرماندهان دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خود گردان به آنها دستور داد در اسرع وقت کنترل جنین را مجددا در دست گرفته و اجازه ندهند جنبش حماس آن را از دست آنها خارج کند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی که این خبر را منتشر کرده به نقل از منابع آگاه عالی‌رتبه در رام الله افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از آنکه مردم جنین دو تن از رهبران این تشکیلات را از شهر اخراج و به آنها اجازه ندادند تا در تشییع جنازه شهدای این تهاجم شرکت کنند، فرماندهان امنیتی را احضار و پس از توبیخ آنها خواستار تغییرات بنیادین در روند فعالیت سرویس‌های امنیتی این تشکیلات در جنین شد، او به آنها خبر داد، در صورتی که نتوانند کنترل اوضاع در جنین را در قبضه خود بگیرند اجازه هزینه شدن کمک‌های 15 میلیون دلاری و 30 میلیون دلاری امارات متحده و الجزایر را برای بازسازی این شهر نخواهد داد.

اما به اعتراف شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی: درخواست محمود عباس در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از فعالان جنبش فتح در جنین خود جزو مقاومت هستند و حاضر نیستند دیگر با رویکرد سازشکارانه محمود عباس همراهی کنند.

در این بین ژنرال بازنشسته عاموس گلعاد از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ستایش از عملکرد سابق تشکیلات خود گردان تاکید کرد، اقدامات محمود عباس و تشکیلاتش جزء لاینفکی از برنامه‌های امنیتی اسرائیلی علیه فلسطینیان توصیف کرد که بار امنیتی بزرگی را از روی دوش اسرائیل بر می‌دارد.

او که با شبکه 13 تلویزوین رژیم صهیونیستی گفتگوی می‌کرد، افزود: وقتی تشکیلات خودگردان بسیار قدرتمند بود توانست بار سنگینی از دوش اسرائیل بردارد، از اینرو نباید اجازه فروپاشی این تشکیلات را داد.

او در این رابطه افزود: در صورت فروپاشی تشکیلات خود گردان، تمام بار فعالیت‌های امنیتی به دوش اسرائیل خواهد افتاد که در سایه پرداختن به تقابل با برنامه هسته‌ای ایران و خطرات مختلف حزب الله از جمله خطرات موشکی اش، بار طاقت فرسایی است.

او اعتراف کرد، در تهاجم اخیر اسرائیل به شهر و اردوگاه جنین، حجم همکاری و هماهنگی امنیتی بین اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی را نشان داد.

تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی هم در گفتگو با رادیو کان فاش کرد، در راستای همکاری امنیتی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان، تشکیلات از ما در خواست کرده است تا مدت زمان بیشتری را در جنین حضور داشته باشیم تا آنها بتوانند بتدریج کنترل اوضاع را به طور کامل در دست بگیرند.

در حالی تشکیلات خودگردان از همکاری با رژیم صهیونیستی و گسترش این همکاری سخن می‌گوید که نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را دردناک و نقض قوانین بین المللی توصیف کرد.

این نماینده اتحادیه اروپا که به همراه 30 دیپلمات دیگر امروز شنبه از خرابی‌های به وقوع پیوسته در اردوگاه جنین بازدید کرده بود اعلام کرد، ده‌ها خانه در یک مساحت 9 کیلومتری تخریب شدند، زیر ساخت‌های آب و فاضلاب این منطقه نیز به کلی از بین رفته است.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات