۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۷۳۷۷۵۲

چرا گزینه خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات مولاوردی بود؟

چرا گزینه خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات مولاوردی بود؟
پیرموذن نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: این که مطرح می‌شود گزینه آقای خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات خانم مولاوردی بوده بخاطر این است که خانم مولاوردی نسبت به خانم منصوری تعاملش با همه احزاب و اشخاص اصلاح طلب بیش‌تر است.

کمال الدین پیرموذن نماینده اصلاح طلب مجلس نهم درباره انتخابات سال جاری مجلس گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم اکثر اصلاح طلبان و اصلاح گرایان و آنانی که دل در گرو منافع ملت و نظام دارند، اکثریت شان برای رساندن صدای بانوان و جوانان در مجلس آتی، خواستارند که نماینده از این قشر به خصوص بانوان داشته باشند.

جوان ترهای اصلاحات حامی آذرمنصوری 

وی درباره ریاست جبهه اصلاحات نیز گفت: برخی جوان ترهای جبهه اصلاحات و اتحاد ملتی‌ها گزینه شان خانم منصوری بود، ولی آن هایی که در این جبهه سنی از آن‌ها گذشته زیاد راغب به انتخاب خانم منصوری نبودند و نگاه‌های تندی به مسائل کشور ندارند.

آذر منصوری که در حال حاضر به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شده هم زمان دبیرکل حزب اتحاد ملت است، که در سال 88 به دلیل اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود و دادگاه برای او 3 سال حبس صادر کرد.

امروز روزنامه صبح نو در گزارشی نوشت: «نظر خاتمی نیز روی ریاست زن و ترجیحا با مواضع رادیکال بوده است. علاوه بر آذرمنصوری، شهیندخت مولاوردی نیز برای ریاست مطرح بود که با نظر منفی اعضای حقیقی جبهه اصلاحات، مشخصا فخرالسادات محتشمی‌پور مواجه می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که مولاوردی، گزینه مدنظر احزاب میانه‌روی اصلاح‌طلب و (خاتمی) بوده است. که مخالفت تاجزاده با او از سوی همسر وی به گوش اعضا می‌رسد.»

تعامل مولاوردی نسبت به آذر منصوری بهتر بود

پیرموذن خاطرنشان کرد: این که مطرح می‌شود که گزینه آقای خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات خانم مولاوردی بوده؛ بخاطر این است که خانم مولاوردی نسبت به خانم منصوری تعاملش با همه احزاب و اشخاص اصلاح طلب بیش‌تر است و قدرت تعامل و قدرت کار اجرایی و مواضع منطقی در خانم مولاوردی به لحاظ تجربه ای که در دولت آقای روحانی داشته، بیش‌تر از خانم منصوری بوده و دلیل این که ایشان گزینه آقای خاتمی بوده‌اند، دقیقا همین موضوع است.

علت ریاست یک زن در جبهه اصلاحات

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل به خبرنگار فارس گفت: دلیل اینکه فضای جبهه اصلاحات به انتخاب یک زن به عنوان رئیس جبهه پیش رفت، این بود که بتوانیم آرای قشر خاکستری و برخی از بانوان کشور را جذب کنیم.

در همین راستا در گزارش صبح نو هم عنوان شده که «جریان رادیکال حامی منصوری بر این باور بود که برای انتخاب رئیس جدید، جامعه‌محوری بر حاکمیت‌محوری باید سبقت بگیرد و ترجیح یابد. به‌زعم گروه حامی منصوری، اصلاح‌طلبان باید با انتخاب یک زن، ناآرامی‌های اخیر در کشور را پاسخ بگویند و با گرایش به فردی با مواضع رادیکال، ادعای جامعه‌محوری خود را به واقعیت بدل کنند.»

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم در ادامه به فارس گفت: بی تردید این امکان وجود داشت که گزینه بهتری برای ریاست جبهه اصلاحات انتخاب بشود و می‌شد با انتخاب گزینه مد نظر آقای خاتمی راه بهتری را جبهه اصلاحات انتخاب کند، اما باز هم یقین دارم آقای خاتمی در پایان با همه اصلاح طلبان برای صف آرایی در مجلس پیش‌رو  صحبت خواهد کرد و در این کارزار برای شکست معاندین داخلی و خارجی، مثل همه دلسوزان نظام حضور پیدا خواهند کرد.

وزارت کشور در حال بررسی محکومیت قضایی آذرمنصوری

پیرموذن در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حکم محکومیت قضایی آذر منصوری، معتقد است: عقل و اصلاح طلبی اصیل و منافع ملت ایجاب می‌کند شخصی که به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب می‌شود، زمانی که احساس می‌کند نقطه ضعفی دارد و حضورش برای جبهه ضرر آفرین است و باعث عدم تعامل جبهه اصلاحات با دیگر نهادها می‌شود؛ کرسی ریاست را تحویل گزینه آقای خاتمی خانم مولاوردی بدهد.

پیش‌ از این نیز مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره استعلام آذر منصوری برای ریاست جبهه اصلاحات توضیحاتی را برای خبرنگار سیاسی فارس مطرح کرده و می‌گوید: کمیسیون فراقوه‌ای احزاب پیرامون مسئلۀ انتخاب آذر منصوری به‌سمت رئیس جبهه اصلاحات با توجه به عضویت موثر منصوری در حزب اتحاد ملت، بررسی‌هایی داشته و با توجه به سوابق محکومیت و تداوم محرومیت اجتماعی در آن بازۀ زمانی، او امکان عضویت مؤثر در حزب را نداشتند و استعلام جدید سوءپیشینۀ کیفری آذر منصوری تکلیف را مشخص خواهد کرد که آیا استعلام قبلی به قوت خود باقی است یا نه؟

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات