۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۳۷۹۳۲
با حضور سخنگوی وزارت خارجه صورت گرفت؛

اعلام آمادگی دانشکده دین و رسانه برای همکاری با وزارت خارجه

اعلام آمادگی دانشکده دین و رسانه برای همکاری با وزارت خارجه
رئیس دانشکده دین و رسانه در حضور سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص زمینه های همکاری مشترک این دو نهاد سخن گفت و از آمادگی خود جهت تولید آثار مد نظر این وزارتخانه خبرداد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه صبح امروز در نشست هم اندیشی اساتید دانشکده دین و رسانه با مسؤولین دیپلماسی عمومی وزارت خارجه که با حضور ناصر کنعانی رئیس مرکز دیپلماسی و سخنگوی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: این نشست برای پیشبرد همکاری‌های مشترک بین دانشکده دین و رسانه و وزارت خارجه بوده است و ظرفیت های خوبی نیز برای این امر وجود دارد.

وی در ادامه نقش رسانه ها را در عرصه بین الملل بسیار پررنگ ارزیابی کرد و اظهار داشت: در موارد فراوانی دیپلماسی کشورها توسط رسانه ها پیگیری می شود و دیپلماسی هوشمند امروز با رسانه می تواند ابزار تامین منافع ملی کشور باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه رسانه می تواند جز معدات در هر حوزه باشد، تصریح کرد: فرق ما در حوزه رسانه و دیپلماسی با دیگر کشور ها حرکت در مسیر دین و معنویت و اخلاق است و حد و مرزهایی را برای این امر رعایت می کنیم؛ دانشگاه های ما می توانند با کار پژوهشی محدوده های فعالیت رسانه‌ای و دیپلماسی از منظر دینی را مشخص کنند.

وی در ادامه با اشاره به دانش آموختگان دانشکده دین و رسانه اظهار داشت: در حوزه نظریه‌پردازی و مسایلی مانند دیپلماسی رسانه ای تلاش های نظری از سوی دانشجویان دانشکده انجام گرفته است و می توان در این زمینه همکاری هایی داشت پایان نامه های دانشجویان می تواند توسط وزارت خارجه بر اساس نیاز های وزارت خانه شکل بگیرد.

اکبری ادامه داد: برای جذب دانشجوی بین الملل وزارت خارجه می تواند به کمک دانشگاه صداوسیما آمده و در ارتقاء توان نیروی رسانه ای کشور در سطح جهانی کمک کند؛ دانشکده دین و رسانه آمادگی دارد دوره هایی با عنوان «سواد رسانه‌ای برای همه» که از حوزه های تخصصی این دانشکده است را برای ارگان های مختلف به خصوص وزارت خارجه برگزار کند.

وی با اشاره به آثار تولید شده توسط دانشجویان دانشگاه صداوسیما خطاب به سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: اگر وزارت خارجه آثار هنری و تولیدی خاصی را مد نظر دارد، دانشکده دین و رسانه آمادگی آن را دارد در ساخت این آثار حداکثر توان خود را به کار گیرد.

ارسال نظرات