۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۰۰۰
دبیر انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم:

در دشمن شناسی، شناخت دشمن به مثابه هویت اجتماعی و تمدنی است + فیلم

در دشمن شناسی، شناخت دشمن به مثابه هویت اجتماعی و تمدنی است + فیلم
کاوه با اشاره به ضرورت شناخت دشمن اظهار داشت: نقطه عزیمت در بحث دشمن شناسی، شناخت دقیق دشمن به مثابه هویت اجتماعی و تمدنی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین کاوه دبیر انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلاب برگزار شد بر لزوم مطالعه و جدی گرفتن موضع دشمن شناسی پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: باید بررسی کنیم که اگر دشمن را نشناسیم چه اتفاق بدی برای ما می افتد؛ برای شناخت دشمن ابزارهای ما نیز بسیار مهم هستند.

کاوه همچنین با بیان اینکه در جنگ روایت ها ناظر به جنگ نرم باید مسائل خود را تبیین کنیم، تأکید کرد: نقطه عزیمت در بحث دشمن شناسی، شناخت دشمن به مثابه هویت اجتماعی و تمدنی است که مباحث نژادی و حتی ملی نیز در آن کنار می رود؛ وقتی می خواهیم هویت خود را در سایه تمدن معرفی کنیم باید به مسلمانی خود تأکید کنیم.

فعال رسانه ای با اشاره به مجاری معرفتی در اسلام اظهار داشت: می توان با استفاده از وحی، تجربه و عقل دشمن را شناخت؛ در ادبیات علوم سیاسی جنگ را حول منافع تعریف می کنند و هر کس که به منافع دیگری تعرض کند و آن را به فعلیت برساند جنگ را راه انداخته و نقطه عزیمت در دشمن شناسی، خودشناسی به معنای هویت تمدنی است.

وی با بیان اینکه منافقین التزامی به بسیاری از مسائل ندارند، بیان داشت: خداوند وقتی می خواهد دشمن را معرفی کند عده ای را دشمن و منافق معرفی می کند و این مرزبندی ها در ادبیات قرآنی از منظر ما بسیار مغفول مانده است.

این فعال رسانه با اشاره به ورود نیروهای رصد و شناسایی در هنگام عملیات به عنوان اولین گروه عملیاتی در جنگ نظامی اظهار داشت: اگر نسل جدید ما دشمنی را نداند و دشمن را نشناسد و همچنینی اشراف به این امر نداشته باشد که یک مسلمان است طبیعتا نمی تواند به خوبی پیش برود.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات