۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۷۳۸۰۱۴
دبیر انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقر العلوم مطرح کرد؛

از نقد رویکرد تدافعی انقلاب تا الگو گیری از دستگاه رسانه‌ای پیامبران + فیلم

از نقد رویکرد تدافعی انقلاب تا الگو گیری از دستگاه رسانه‌ای پیامبران + فیلم
دبیر انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم با انتقاد از رویکرد تدافعی جبهه انقلاب در مواجهه با دشمن، بر لزوم پیروی از دستگاه رسانه‌ای پیامبران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد پور امینی دبیر انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقر العلوم در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلابی برگزار شد، پیرامون ضرورت و الزامات تولید محتوای دشمن شناسی در شکبه ملی اطلاعات گفت: یکی از پیش نیاز های تولید محتوای دشمن شناسی این است که از دشمن و نقشه هایش شناخت کاملی داشته باشیم.

وی تحقق شناخت کامل دشمن را سبب تغییر رویکرد تقابل با دشمن از حالت تدافعی به حالت تهاجمی دانست و در این باره اظهار داشت: راهبرد ما در مواجهه با دشمن تا به امروز غالبا تدافعی بوده اما همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان با حوزویان فرمودند، باید به صورت تهاجمی به مبانی دشمن حمله کنیم.

دبیر انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقر العلوم در ادامه به بیان چند مثال از فعالیت های دشمن علیه انقلاب اسلامی که به سبب اخذ موضع دفاعی جبهه انقلاب دچار بروز آسیب در کشور شدیم پرداخت و اذعان کرد: به عنوان مثال چند سال است دشمن حول موضوع حجاب فعالیت رسانه ای گسترده ای انجام می دهد، حدود هفت سال پیش برنامه طنز عروسکی در یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پخش می شد که بسیاری از اعتقادات نظیر حجاب و عفاف را به سخره می گرفت و شبهه آفرینی می کرد که نتیجه فعالیت آن روزها را امروز در خیابان ها و اغتشاشات اخیر می بینیم.

وی با اشاره به فعالیت جمعی و منسجم دشمن در کار رسانه ای از نبود این انسجام در جبهه انقلاب اسلامی گلایه کرد و افزود: در همین اغتشاشات اخیر شبکه الحدث، اسکای نیوز عربی، بی بی سی و دیگر شبکه های همسو حدود 50 درصد خبرهایشان را به اغتشاشات ایران اختصاص داده بودند و به صورت هماهنگ باهم اقدام می کردند.

محمد پور امینی رسانه را دستگاه ارسال پیام به مخاطب عنوان کرد و پیرامون دستگاه رسانه ای الهی و انسجام آن گفت: در طول تاریخ خداوند به وسیله پیامبران پیام های الهی را به سوی مخاطبانش یعنی انسان ها می فرستاد؛ بخشی از این پیامبران «رسول» بودند که پیام های الهی را بازآفرینی و مدیریت می کردند و دسته دیگری با عنوان «نبی» پیام های رسولان را انتشار داده و تبلیغ می کردند.

این کارشناس رسانه جبهه انقلاب بر لزوم پیروی از شیوه دستگاه رسانه ای الهی تأکید کرد و توضیح داد: ما امروز نیز نیاز  داریم یک جبهه منسجم تشکیل داده و هماهنگ با یکدیگر محتوای خبر و نحوه ارسال به مخاطب را مدیریت کنیم؛ به این صورت که هم مبانی دینی خود را به صوت گسترده انتشار دهیم و هم پشت پرده فعالیت های دشمن را برای ذهن جوان امروز روشن کنیم.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات