۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۳۸۰۵۶
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی:

نوآوری و تحول گرایی در فرایند آموزشی دانشگاه رضوی لحاظ می شود

نوآوری و تحول گرایی در فرایند آموزشی دانشگاه رضوی لحاظ می شود
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نسبت به ایجاد فرایند آموزشی نوین و ایجاد رشته های جدید در دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر طالبی، رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در بازدید از روند برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی که با همراهی دکتر پورعباس، رییس سازمان سنجش و حجت الاسلام جهانگیری رییس دانشگاه رضوی صورت گرفت نسبت به پذیرش استعدادهای برتر و تحول و نوگرایی در برنامه آموزشی دانشگاه رضوی ابراز امیدواری کرد.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان داشت: امروز آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری برگزار شد. بالغ بر 2500 نفر از داوطلبان علاقمند به دروس حوزوی و دانشگاهی هستند در این آزمون شرکت داشتند.

وی افزود: امیدواریم با انتخاب استعدادهای برتر و برنامه ای که بر اساس رهنمودهای تولیت محترم آستان قدس رضوی با معیار نوآوری و تحول گرایی با نگاه تمدن سازی یک روش جدید در فرایند آموزشی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که در سال های ابتدایی انقلاب این دانشگاه به واسطه دغدغه مسولین وقت تاسیس شد تا پاسخگوی نیازهای علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی باشد امروز هم مطابق با همان دیدگاه و نیاز روز باید در رشته های آموزشی  دانشگاه یک تحول و بازنگری صورت بگیرد تا با رشته های جدید و میان رشته ای با نگاه بین الملل یک افق مطابق با سند های ابلاغی آستان قدس رضوی برای دانشگاه رضوی محقق شود.

دکتر طالبی بیان داشت: در مجموع 24 رشته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری با عناوینی همچون علوم قرآن و حدیث که یکی از گروه های بسیار مهم و اساسی دانشگاه است، فقه و حقوق و اقتصاد و غیره پذیرش دانشجو دارند که برای پردیس خواهران در مقطع ارشد و دکتری امکان تحصیل در رشته های ارائه شده وجود دارد.

وی افزود: تا نیمه اول شهریور ماه 1402 نتایج اعلام می شود به غیر از آزمون کتبی یک آزمون شفاهی و مصاحبه برای بررسی صلاحیت ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد نظر وجود دارد که نتیجه نهایی در تاریخ یاد شده ابلاغ می شود./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات