۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۳۷۳۷۸

حضور علمای اهل سنت پاکستان در دانشگاه رضوی

حضور علمای اهل سنت پاکستان در دانشگاه رضوی
خراسان - جمعی از علمای پاکستان ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید از فضاهای مختلف آن با فعالیت های علمی فرهنگی این مجموعه آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، نماینده جماعت اسلامی پاکستان در پارلمان این کشور به همراه جمعی از علمای پاکستان ضمن حضور در دانشگاه رضوی و بازدید از قسمت های مختلف آن و آشنایی با فعالیت های این نهاد علمی فرهنگی، از حضور در این مجموعه ابراز خرسندی کردند.

در این دیدار حجت الاسلام روشن ضمیر، معاون پژوهشی دانشگاه به ارائه گزارشی از آغاز فعالیت دانشگاه در دهه 60 و شرایط فضای علمی آن زمان پرداخت و از تجمیع نظام حوزوی و دانشگاهی برای نخستین بار در کشور و ایجاد رشته های علوم قرآن و حدیث، حقوق و فلسفه و کلام سخن گفت.

معاون پژوهشی دانشگاه در ادامه به نگاه کلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مجموعه امت اسلامی فارغ از فرقه و گروه اشاره کرد که الهام گرفته از نگاه وحدت آفرین مقام معظم رهبری بوده و بر این اساس فعالیت هایی علمی و فرهنگی تبلیغی خود را در طول سالیان گذشته بنا کرده است.

وی به اعزام مبلغ به کشورهای خارجی با نگاه وحدتی و نیز فعالیت در موسم حج بر همین مبنا اشاره کرد و به تولیدات علمی و منشورات دانشگاه بویژه کتاب ارزش های انسانی به زبان های فرانسه، انگلیس، عربی و فارسی از بیانات امام رضا علیه السلام اشاره کرد.

محمد ابراهیم خان، نماینده جماعت اسلامی پاکستان در پارلمان این کشور نیز در این دیدار از حضور در فضای حرم و بازدید از دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز خرسندی کرد و با اشاره به فعالیت های دانشگاه رضوی، این نهاد علمی فرهنگی را موجب وحدت بین امت اسلامی و موفق در این زمینه دانست./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات