۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۳۵۸۰۷
مدیر مرکز مخطوطات آستان قدس:

دانشگاه رضوی می تواند پرچم دار رشته نسخه شناسی باشد

دانشگاه رضوی می تواند پرچم دار رشته نسخه شناسی باشد
خراسان - دکتر حسن آبادی در باب پاسخگویی به نیاز آستان قدس رضوی، دانشگاه رضوی را بهترین میزبان برای پرچم داری در زمینه مخطوطات و رشته نسخه شناسی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، دکتر ابوالفضل حسن آبادی، مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در جمع دانشجویان دانشگاه رضوی که در دوره تصحیح نسخ خطی شرکت کردند در باب اهمیت نسخه‌شناسی سند شناسی و احیای میراث مکتوب، از عدم پردازش کافی به این مسئله با وجود اهمیت بالای آن سخن گفت و به تنها رشته و گرایش موجود در این زمینه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران اشاره کرد.

وی پس از بیان لزوم توجه به این مسئله به اهمیت نسخ در فرایند تحقیق و علم آموزی اشاره کرد و از ظرفیت های کتابخانه آستان قدس رضوی و تعداد نسخ خطی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی و پزشکی وجود دارد سخن گفت.

دکتر حسن آبادی با اشاره به ظرفیت بالای کتابخانه آستان قدس این نکته را متذکر شد که با وجود این ظرفیت و امکانات و حمایتی که تولیت محترم داشتند جا دارد که در آستان قدس پاسخگوی این نیاز باشیم.

وی افزود: در حقیقت بهترین جایی که می‌تواند میزبان این رشته و مجری آن باشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که باید پرچم دار و پیشگام باشد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات