۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۰۴۴
از سوی دانشگاه رضوی؛

روابط منطقی قضایای شرطی در منطق سنتی منتشر شد

روابط منطقی قضایای شرطی در منطق سنتی منتشر شد
خراسان - کتاب روابط منطقی قضایای شرطی در منطق سنتی از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، يكی از مباحث مهم در منطق سنتی كه به مباحث منطق گزاره‌ای بسيار نزديک است، بحث لوازم شرطيات يا تلازم شرطيات است. بازخوانی آثار منطق‌دانان مسلمان دربارۀ تلازم شرطيات، به‌ويژه نكته‌سنجی‌ها و نقدهای آنان بر يكديگر، امری شايسته و بايسته است و اسباب ترويج و تعميق مطالعات منطقی را فراهم می‌سازد.

از این رو دکتر داوود حیدری، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی در کتاب روابط منطقی قضایای شرطی در منطق سنتی، تلاش کرده هريک از تلازم‌ها به همراه شرایط و دلایل آن به‌طور كامل توضيح داده شود و با تفكيک تلازم‌‌های اصلی (بديهی) و فرعی (نظری)، ساختار نظام‌مندی از تلازم‌ها ارائه گردد.

حسن ختام اين اثر، تصحیح و تحقیق دو رسالۀ ارزشمند دربارۀ لوازم شرطيات است که برای اولین بار منتشر می‌شود و بیانگر بخشی از ميراث منطقی ماست و دقت، عمق و پويايی مطالعات منطقی انديشمندان مسلمان را نشان می‌دهد.

این اثر با داوری علمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامعلی مقدم از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی به قیمت 185 هزارتومان در 388 صفحه به شمارگان 500 نسخه منتشر شده و در فروشگاه کتاب انتشارات دانشگاه رضوی واقع در صحن امام حسن(ع) حرم مطهر رضوی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات