۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۳۵۱۹۶
همزمان با دهه کرامت؛

از پدیدآورندگان کتاب «بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا» تقدیر شد

از پدیدآورندگان کتاب «بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا» تقدیر شد
خراسان - دانشگاه علوم اسلامی رضوی، همزمان با دهه کرامت از پدید آورندگان کتاب هشت جلدی و ارزشمند بررسی تحلیل روایات تفسیری امام رضا(ع) تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، کتاب ارزشمند بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا(ع) که بر اساس یک کار جمعی و هدایت پایان نامه ها و مشارکت اساتید دانشگاه رضوی پدید آمده و به کاری فاخر و ارزشمند در این زمینه بدل شده است تحسین اهل علم و صاحب نظران در این زمینه را بر انگیخته است.

از این رو دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسمی از پدیدآورندگان این کتاب  هشت جلدی که اکنون به مدلی شاخص و موفق برای کار علمی جمعی تبدیل شده است به مناسبت دهه کرامت تقدیر کرد.

در این مراسم دکتر قاسمی، مسؤل ویرایش علمی و ادبی این اثر در باب موضوع، شیوه تدوین کتاب و مزایای آن نظیر بررسی کامل 941 روایت ذیل 593 آیه و شیوه ارتباط آیه و روایت، شیوه تفسیر امام ذکر شده و هدایت 22 پایان نامه در این زمینه سخن گفت.

وی به یک نواخت شدن شیوه تفسیری و فراهم شدن ترجمه روایات و مرتب سازی آن در کنار تلفیق کتابنامه برای ر سیدن به ساختاری یک دست اشاره کرد.

دکتر قاسمی از وجود هزار پاورقی با نگارش مختلف دراین کار سخن گفت که تلاش ویژه ای برای اصلاح آن در یک ساختار مشخص و یک نواخت و مطابق با شیوه نامه کار شده است.

وی از عنوان گذاری آیات و روایات و مطالعه دوباره کار پس از بازپژوهی مرحله نخست از سوی اساتید خبر داد که در نهایت ثمره حدودا یک دهه تلاش و فعالیت علمی به این کار فاخر و ارزشمند تبدیل شده است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام رضایی، استاد تمام جامعه المصطفی نیز به بیان نکاتی در باب این کار جمعی پرداخت و در پایان از پدیدآورندگان این اثر علمی با حضور رئیس دانشگاه تقدیر شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات