۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۳۶۹۲۴

بازدید مسئولان کنسولگری عراق از دانشگاه رضوی

بازدید مسئولان کنسولگری عراق از دانشگاه رضوی
خراسان - مسؤلان کنسولگری عراق در مشهد ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رییس و معاونان این نهاد علمی فرهنگی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر محمد عبدالله ططر در این دیدار سؤالاتی پیرامون فعالیت دانشگاه و سوابق و جایگاه علمی آن مطرح کرد که حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، معاون آموزش و نحصیلات تکمیلی دانشگاه در پاسخ به آنها به بیان گزارشی از سابقه، فعالیت های علمی پژوهشی، شیوه تحصیل و رشته ها، چشم انداز و خدمات و امکانات و نیز موفقیت های دانشگاه پرداخت.

آشنایی مسؤلان کنسولگری عراق با دانشگاه رضوی به عنوان تنها دانشگاه حوزوی با مدرک رسمی  حوزه و وزارت علوم برای آنها جالب بوده و مورد توجه قرار گرفت.

بر این اساس تقاضای بورسیه دانشجویان عراقی به دانشگاه رضوی از سوی دکتر محمد عبدالله ططر با موافقت و امکان تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه رضوی و دانشگاه های معتبر عراق پاسخ داده شد.

دکتر محمد عبدالله ططر با اشاره به موقعیت جغرافیایی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جوار علی بن موسی الرضا علیه السلام، از استقبال دانشجویان عراقی در دیگر دانشگاه های کشور برای حضور در مشهد و این دانشگاه سخن گفت.

وی افزود: طلاب عراقی در این برهه زمانی برای دریافت مدرک دانشگاهی در کنار مدارک حوزوی  اهتمام دارند که بر این اساس دانشگاه رضوی بهترین مکان برای این منظور است.

دکتر محمد عبدالله ططر لازمه جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه رضوی را تایید وزارت علوم عراق و به رسمیت شناختن و قرار گرفتن در لیست مجاز دانست.

وی به بیان شرایط و استاندارد های مورد نظر وزارت علوم عراق پرداخت و پیشنهاد ارتباط و همکاری علمی فرهنگی، برگزاری برنامه ها و نشست های مشترک بین دانشگاه رضوی با دانشگاه های عراق را برای تسریع این روند موثر دانست./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات