۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۷۳۶۶۸۲

مدرسه تابستانه «دارالعلم» به‌دنبال رونق حضور علمی طلاب در حرم رضوی است

مدرسه تابستانه «دارالعلم» به‌دنبال رونق حضور علمی طلاب در حرم رضوی است
رئیس دانشگاه رضوی مهمترین هدف راه اندازی مدرسه دارالعلم را بهره مندی اساتید و طلاب فاضل از فضای صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(ع) دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن جهانگیری، عضو کارگروه مدرسه تابستانی دارالعلم به ایده و اهداف راه‌اندازی این مدرسه اشاره و تصریح کرد: ابتدا طرح اعتکاف علمی یا دارالعلم به منظور کسب علم و دانش طلاب سراسر کشور با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در فضای معنوی و روحانی حرم مطهر رضوی و در ایام فراغت فصل تابستان مطرح شد.

وی ابراز کرد: سپس این فضا در مدارس میرزا جعفر، خیرات‌خان و سایر مدارس وابسته به حرم مطهر رضوی مهیا شده و با هماهنگی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی آماده میزبانی از طلاب و اساتید حوزه علمیه است.

رئیس دانشگاه رضوی همچنین با اشاره به تاریخچه حضور اساتید و علمای حوزه قم و سایر حوزه های علمیه در مدارس علمیه مشهد، حضور پررنگ طلاب در حرم مطهر را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مدرسه تابستانه ذکر کرد و افزود: در فصل تابستان که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شهر و دیار خود باز می‌گردند فرصت مناسبی است که طلاب سراسر کشور از حضور علما در این فضای علمی استفاده و کسب فیض کنند.

عضو کارگروه مدرسه تابستانه دارالعلم خاطر نشان کرد: مدرسه تابستانه «دارالعلم» در قالب ۳ مدرسه علمی فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر و با حضور ۳۰۰ طلبه و نیز اساتید برجسته حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ۱۴ تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری به مدت دو هفته کار خود را آغاز می‌کند.

وی برگزاری گعده‌های علمی و ارائه دروس عمومی را از دیگر برنامه‌های جانبی این مدرسه ذکر کرد و ادامه داد: اساتید و مدرسان مدرسه تابستانه «دارالعلم» از اساتید برجسته قم و مشهد در حوزه فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر هستند که برای تدریس در این اعتکاف علمی دعوت شده‌اند. 

ارسال نظرات