۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۱۹۵

دیدار رئیس موسسه پژوهشی ذریه نبوی با آیت الله مرتضوی

دیدار رئیس موسسه پژوهشی ذریه نبوی با آیت الله مرتضوی
خراسان رضوی - حجت الاسلام سید منذر حکیم ضمن حضور در بیت آیت الله مرتضوی با وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام سید منذر حکیم ضمن حضور در بیت حضرت آیت الله سید حسن مرتضوی، از علمای خراسان و استاد سطح عالی حوزه، دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در موسسه پژوهشی ذریه نبوی ارائه کرد و از فعالیت اصلی آن در نسب شناسی سادات و امامزاده ها خبر داد.

سید منذر حکیم از شاگردان آیت الله مرتضوی در نجف با اشاره به تأسیس رشته تخصصی نسب‌شناسی ذریه نبوی، گفت: این رشته با همکاری بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی آغاز شده و هفت سال از اجرای آن می‌گذرد که تاکنون ۲۰ نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

وی ورود به این تخصص را کار مبارکی دانست و گفت: پژوهشکده ذریه نبوی دارای هیئت‌مدیره حقوقی بوده و از کتابخانه تخصصی تا طرح رشته تحصیلی سطح سه حوزه علمیه و کارشناسی ارشد جامعة المصطفی را برای این رشته انجام داده تا بتوانیم کلیه موارد موردنیاز با رویکرد داخلی و نیز تمدنی را فراهم کرده و به تحولی در این زمینه برسیم که خوشبختانه در حوزه علمیه قم جدی گرفته شده و به‌زودی به‌صورت نیمه‌متمرکز تحت پوشش حوزه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حکیم در ادامه به کاربردهای این رشته اشاره کرد و گفت: این علم در گذشته از علوم اصلی حوزه علمیه بوده و کسانی مثل مرحوم مرعشی نجفی به آن پرداخته‌اند که امروز نیز باید دوباره شیوع و گسترش یابد و جایگاه اصلی خود در حوزه علمیه را بیابد.

وی با بیان اینکه در حج، بحث سیادت و اشراف بسیار مهم شمرده می‌شود و وقتی شخصی به اهل‌بیت پیامبر متصل باشد، برخورد متفاوتی با او صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم ارتباط مستعدان و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان در این زمینه با پژهشکده ما تقویت شود تا به جایگاه مطلوبی برسیم.

در پایان این دیدار آیت الله مرتضوی از زحمات وی قدردانی کرده و این کار را با اهمیت دانست و توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار را در حل مشکلات سر راه این فعالیت موثر خواند و برای توفیق آنها و شمول عنایات خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) دعا کرد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات