۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۳۵۵۹۰
آیت‌الله سیدان:

آثار استاد شهرستانی ناظر به مسائل مستحدثه و روزآمد است

آثار استاد شهرستانی ناظر به مسائل مستحدثه و روزآمد است
خراسان - آیت‌الله سیدان آثار استاد شهرستانی را بسیار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده دانست و گفت: این مباحث در موضوعاتی صورت گرفته که تبیین و تحقیق در آن‌ها بسیار مهم است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا خراسان، آئین رونمایی از مجموعه آثار و تکریم تلاش علمی استاد محقق، سیدعلی شهرستانی با حضور اعضای شورای عالی این حوزه، علما و اساتیدی از حوزه‌های علمیه خراسان، قم و کربلا در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

آیت‌الله سیدجعفر سیدان،‌ از علمای مشهد، در این مراسم گفت: آثار استاد شهرستانی بسیار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است و در موضوعاتی صورت گرفته که تبیین و تحقیق در آن‌ها بسیار مهم است.

این استاد حوزه علمیه خراسان، موضوعات آثار استاد شهرستانی را کاملا مورد ابتلا دانست و گفت: این موضوعات جای تحقیقات عالمانه داشته و استاد شهرستانی هم کار را بسیار شایسته انجام داده است.

آیت‌الله سیدان تأکید کرد: استاد شهرستانی با کارهای علمی خود، روش تحقیق صحیح که تکیه بر کتاب و عترت است و اینکه علم از کجا باید گرفته شود را نشان داده است.

وی با اشاره به آیه «هل ینظر الانسان الی طعامه»، گفت: از حضرت باقر سؤال شد که مقصود از طعام در این آیه چیست و ایشان فرمودند: منظور این است که انسان بداند علم خود را از کجا می‌گیرد.

این عالم خراسانی تصریح کرد: همه آنچه از غیر قرآن و اهل‌بیت رسیده و با این معارف، همسو نباشد باطل است و بسیار جای تأسف دارد که گاهی در مراکز علمی دیده می‌شود موضوعاتی غیرهمسو با مکتب قرآن و اهل‌بیت مطرح شده است؛ روش استاد شهرستانی زنده‌کننده روش حق است که مطالب خود را بر اساس مسیر صحیح کتاب و عترت، تبیین کرده‌ است و باید این مسیر در حوزه‌های علمیه نیز عملی شود، وگرنه مظلومیت اهل‌بیت باعث نکبت‌هایی برای جامعه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید در سایه برکت جمهوری اسلامی و رهبرمان، معارف اهل‌بیت را بیش از پیش ترویج دهیم، گفت: همچنین مطالب دیگران را نباید به اسم اهل‌بیت ترویج کرد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات