۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۲۹۵۸۲
گزارش کامل دیدار مدیرعامل و مسئولان رسا با علمای مشهد؛

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه
مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه برخی از مسئولان این رسانه حوزوی در سفری چند روزه خود به مشهد مقدس با علما و مسئولان حوزوی و فرهنگی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه برخی از مسئولان این رسانه حوزوی در سفری چند روزه خود به مشهد مقدس با علما و مسئولان حوزوی و فرهنگی خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسئولان رسا در این سفر با آیت الله سید جعفر سیدان استاد برجسته حوزه علمیه خراسان، آیت الله اشرفی شاهرودی استاد برجسته حوزه علمیه خراسان و مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه های علمیه خراسان رضوی و حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

اهمیت و تاثیر رسانه ها در رساندن عظمت حوزه، آثار و فعالیت‌های حوزویان

در این سفر با آیت الله سید جعفر سیدان استاد برجسته حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت وگو شد.

در این دیدار گزارش مختصری از فعالیت های خبرگزاری رسا به آیت الله سیدان ارائه و وی در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری رسا قرار گرفت و توصیه هایی به منظور ارتقاء فعالیت های خبرگزاری رسا به مسئولان این رسانه حوزوی ارائه کرد.

آیت الله سیدان در این دیدار با اشاره به اهمیت و تاثیر رسانه ها در رساندن عظمت حوزه، آثار و فعالیت‌های حوزویان خاطرنشان کرد: تعلیم و تعلم احکام اسلامی، فقه، عقائد اسلامی و مبانی اخلاقی در حوزه های علمیه امری لازم و ضروری است؛ بر اساس پیگیری قوی و به صورت تخصصی در حوزه های علمیه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین و مهمترین نقش حوزه های علمیه، حفاظت از مکتب اهل بیت(ع) است که این امر نیاز به فهم دقیق و تبیین درست دارد و این کار در هیچ مجموعه دیگری انجام نمی‌پذیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که در حوزه های علمیه به صورت تخصصی و متعهدانه، مسائل اخلاقی و اعتقادی طلاب علوم دینی فهم و بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت های رسانه ای شما بسیار لازم و بجا است و شما که در این امر مهم اشتغال دارید، بدانید که اشتغال شما در امر رسانه بسیار مهم است، آشنا کردن دیگران با این رسالت خطیر و مهم، سنگینی کار شما و اهمیت کار شما را مضاعف می کند.

آیت الله سیدان با تاکید بر این که حفظ اساس اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بر این فعالیت ها استوار است، اظهار داشت: اگر این فعالیت های حوزوی در سطوح تخصصی اعم از مسائل اخلاقی، علمی، عملی و اعتقادی نباشد در واقع از اسلام حفاظت نشده است.

وی افزود: پایه اصلی بقای دین حوزه‌های علمیه و روحانیت هستند و با این تبیین و رساندن پیام های حوزه و حوزویان، ارزش کار حوزه و حوزویان بیش از پیش مشخص می شود.

آیت الله سیدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتضائات و ملاحظات درون حوزوی بر لزوم توجه رسانه ها به اقتضائات و الزامات تاکید و تصریح کرد: برخی از فعالیت های درون حوزوی هستند که نشر عمومی آنها مناسب نیست و رسانه ها و مراکز خبری باید نسبت به این قبیل اخبار مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: باید اخبار در مسیر عزت و عظمت حوزه های علمیه باشند و اگر هم آسیب هایی وجود دارد، نیازی نیست در رسانه ها انعکاس پیدا کرده و در دسترس عموم قرار گیرد و لازم است این قبیل مسائل تنها به متولیان امر اطلاع رسانی گردد نه به صورت عمومی.

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

لزوم توجه ویژه علما و اساتید حوزه های علمیه به فقه رسانه

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه برنامه های خود در مشهد مقدس با حضور در دفتر آیت الله اشرفی شاهرودی با این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان و مشهد مقدس نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که جمعی از مدیران خبرگزاری رسا نیز حضور داشتند، ابتدا مدیرعامل خبرگزاری رسا گزارشی از اقدامات و فعالیت های رسانه حوزوی ارائه کرده و در ادامه با بیان این که در زمینه فقه رسانه و فقه خبر، خلأهای جدی در حوزه های علمیه وجود دارد بر لزوم توجه اساتید و فضلای حوزه بر این مسئله تاکید کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی که رسانه ها در دنیا نقش بسیار مهمی در ایفای قدرت دارند و فرهنگ ها را تشکیل می دهند، شایسته است تا علما، اساتید و فضلای حوزه های علمیه به این مباحث امعان نظر بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام محققی با تأکید بر لزوم توجه اساتید فضلا و محققان حوزه به مباحث مربوط به فقه رسانه به آیت الله اشرفی شاهرودی پیشنهاد کرد در صورت صلاحدید بخشی از درس خود در هفته را به موضوع مهم فقه رسانه و فقه خبر اختصاص دهند که این پیشنهاد مورد توجه ایشان نیز قرار گرفت.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه خلأ فقه خبر و رسانه در حوزه‌های علمیه را جدی دانسته و اضافه کرد: البته برخی از اساتید حوزه های علمیه در این زمینه‌ها مباحثی را ارائه کرده‌اند؛ اما زبان و ادبیات آن کارشناسی و فنی نبوده و رسانه ها همچنان در این زمینه با خلاء جدی مواجه هستند که فضلای حوزه های علمیه باید دست رسانه ها را در این زمینه ها پر کنند که البته خبرگزاری رسا نیز می‌تواند در این زمینه و در زمینه موضوع شناسی با کمک برخی از محققان، یاری رسان اساتید و فضلای حوزه های علمیه باشد.

در این دیدار آیت الله اشرفی شاهرودی ضمن استقبال از پیشنهاد مطرح شده درباره توجه به فقه رسانه از سوی مدیرعامل خبرگزاری رسا، این موضوع را موضوعی جالب و در عین حال نیازمند تحقیقات علمی مضاعف و بررسی بیشتر دانست و از آمادگی خود و موسسه تحقیقاتی تحت اشراف برای توجه به این موضوع خبر داد.

وی افزود: لازم است یک جمع متخصص از اساتید و فضلا با هم دیگر نشسته و ابعاد این موضوع را بررسی کنند و تحقیقات علمی لازم در این زمینه داشته باشند.

آیت الله اشرفی شاهرودی در عین حال بیان داشت: حوزه علمیه قم و مراکز علمی حوزه به ویژه نهادها و موسساتی که در قم فعال هستند با توجه به ظرفیت های موجود می توانند در این زمینه نقش آفرینی جدی داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه مشهد در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که به برکت جمهوری اسلامی ایران فضا برای فعالیت روحانیت به احسن وجه فراهم شده است؛ اما متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم، بر لزوم اخلاص روحانیت و طلاب علوم دینی در فعالیت های تبلیغی خود تاکید کرده و رمز ماندگاری و اثر گذاری تبلیغ روحانیون را در عمل به اخلاص دانست.

وی تأکید کرد: اگر طلاب و روحانیون اخلاص نداشته باشند، باید بدانند که سخنان آنان نیز در جامعه و در افکار مخاطبان تاثیرات لازم را برجای نخواهد گذاشت, لذا روحانیون، مبلغان و طلاب علوم دینی با اخلاص به وظیفه خود که تبلیغ دین و تبیین معارف اهل بیت(ع) است عمل کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان این که بدترین اثر سوء را در بین دانش آموزان و دانشجویان شاهد بودیم، بخشی از این اتفاقات را معلول کم کاری روحانیت و حوزه های علمیه در نهادینه سازی عنصر دین در جامعه بویژه در بین نسل جوان ارزیابی کرد.

وی ابراز کرد: در این اغتشاشات فضای مجازی رها نیز نقش مهمی در این زمینه داشت و یکی از اعتراض های بنده به مسئولان نیز همین موضوع می باشد که نسبت به اصلاح و ساماندهی فضای مجازی بی توجه هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار تمرکز طلاب در استان قم را یکی از آسیب ها و آفت های جدی دانست و اظهار داشت: این که هزاران طلبه در قم تمرکز کنند نتیجه آن خالی شدن مناطق و شهرها و روستاهای کشور از روحانیون فاضل خواهد بود که همین مسئله نیز آسیب های جدی را به دنبال داشته است که تقاضای ما این است که مسئولان و متولیان امر برای تمرکز زدایی از قم اندیشه کرده و در عین حال نیز معیشت طلاب علوم دینی را - که در شرایط سخت کنونی دچار سختی ها و مضیقه ها هستند- در نظر گرفته و برای تامین آنان تلاش و کوشش کنند تا به مسائل و مشاغل دون شأن روحانیت نپردازند.

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

رسانه ها نباید موجب یأس و ناامیدی مردم نسبت به نظام شوند

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فعالیت های انقلابی خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف تقدیر کرد.

وی خبرگزاری رسا را از رسانه های با سابقه توصیف کرده و با تجلیل از عملکرد این رسانه حوزوی توصیه هایی به منظور ارتقای فعالیت های این رسانه ارائه داد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جامعه هدف و مخاطبان خبرگزاری رسا که عمدتاً طلاب و روحانیون هستند، اظهار داشت: اطلاع رسانی به علما، روحانیون و طلاب کاری ارزشمند، مفید و در عین حال لازم است و شما باید در این مسیر با رعایت اصولی همچون امانتداری، توجه به آبروی افراد، اخلاق و انصاف ضمن تلاش برای افزایش مخاطبان، فعالیت های رسانه ای خود را بر این اصول استوا کنید.

وی اضافه کرد: گاهی برخی افراد که در رسانه ها فعالیت می کنند برای جذب مخاطب بیشتر از برخی قیودات و خطوط قرمز عبور می کنند در حالی که این مسئله درست نیست؛ نباید برای رسیدن به هدف از هر ابزار و وسیله ای استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه افزایش مخاطب باید در چارچوب اخلاق، امانت و انصاف صورت گیرد، بروز بودن رسانه را امری مهم ارزیابی و با توصیه اکید به مسئولان و دست اندرکاران رسانه ها به این امر، خاطرنشان کرد: سرعت، اتقان و استحکام در امر خبررسانی بویژه خبررسانی مربوط به حوزه و روحانیت امر مهمی است که شما باید بیش از دیگران به آن توجه داشته باشید.

توجه به بازخورد پیام اخبار، توصیه دیگر حجت الاسلام والمسلمین مروی در دیدار مسئولان خبرگزاری رسا بود؛ وی در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه برخی با دروغ پراکنی به حیثیت نظام و کشور ضربه می زنند؛ در حالی که باید با این قبیل افراد که اخبار دروغ منتشر و اذهان عمومی را تخریب می کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه رسا بحمدالله رسانه فعال و خوبیست که توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند از انتشار اخبار دروغ و مأیوس کننده از سوی برخی رسانه ها به اسم «روشنگری و افشاگری» انتقاد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: پیامد این نوع خبررسانی و محصولات هنری همچون برخی فیلم ها ایجاد یأس و ناامیدی و نفرت پراکنی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تشویش اذهان عمومی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: با فساد و مفاسد و اختلاس باید برخورد شود و حتما هم برخورد می شود، اما رسانه ها نباید به گونه ای عمل کنند که مردم نسبت به نظام احساس یأس و ناامیدی کنند.

وی بر لزوم دفاع از حقانیت انقلاب، اصول و مبانی امامین انقلاب تأکید و تصریح کرد: ما انقلابی تر از امام(ره) نداریم، اما ایشان به عنوان یک مرجع تقلید، عالم دین و رهبر جامعه هیچگاه از اصول و مرزهای اخلاقی عبور نمی کردند و حتی در مورد «کارتر» فرمودند «ایشان بدرد این کار نمی خورد»؛ این برای همه ما الگو و نمونه است.

ارائه تحلیل های خوب و به موقع از دیگر توصیه های تولیت آستان قدس رضوی به مسئولان خبرگزاری رسا بود.

وی در پایان برای موفقیت خبرگزاری رسا در جهت دستیابی به اهداف و نیز پیشرفت انقلاب و امیدوار کردن بیش از پیش مردم نسبت به نظام دعا کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محققی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خبرگزاری رسا ارائه کرده و حجت الاسلام والمسلمین مروی را از شخصیت های مورد اعتماد رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما دانست و تأکید کرد که ایشان در مسئولیت های متعددی که در سال های مختلف انقلاب بر عهده داشته، عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند.

حجت الاسلام محققی همچنین با اشاره به برنامه های تحولی و ابتکاری تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین مروی بحمدالله کارنامه درخشانی در مسئولیت های خطیری که در حوزه و نظام عهده دار بودند از خود به جای گذاشته اند.

وی همچنین تقویت امر زیارت و زائر محوری، خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب از تولیت آستان قدس، شفافیت و انضباط مالی و استفاده از ظرفیت رسانه، فضای مجازی و رسانه های نوین ارتباطی در جهت تعمیق فرهنگ زیارت و مودت به اهل بیت(ع) بین عموم مردم را از جمله اقدامات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین مروی در آستان قدس رضوی برشمرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به کاهش سهم فرهنگ از بودجه های عمومی در سال 1402 بر ضرورت توجه مسئولان به جبران این مسئله و نیز از حمایت مؤسسات فرهنگی غیروابسته تأکید کرد.

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

لزوم تربیت نیروهای کارآمد بر اساس اصول و ارزش های اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار با حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا با تبریک ایام الله دهه فجر، توجه به آرمان‌ها، ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: بعد از حادثه سقیفه و انحراف ایجاد شده در مسیر ترسیم شده، توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) ائمه اطهار(ع) سعی کردند اصول، ارزش ها و آرمان های اصلی باقی بمانند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین اصول و ارزش ها هیچ چگونه کوتاهی نکردند ابراز کرد: متاسفانه ما موفق نشده ایم بر اساس این اصول ها و آرمان ها و متناسب ارزش ها، نیروهای کارآمد خود را تربیت کرده و کمبود نیروی انسانی تراز انقلاب را به عینه مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه از شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان تجسم اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اقبال زایدالوصف و روزافزون جامعه به ویژه نسل جوان به مسائل معنوی و ارزشی اظهار داشت: امروزه برخلاف آنچه که برخی از افراد در صدد القای آن هستند، از تدین مردم نه تنها کاسته نشده؛ بلکه بیشتر نیز شده است؛ چنانکه برای اعتکاف امسال در شهر مشهد تعداد ۴۲ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که به دلیل مشکلات و کمبود مکان، تنها ۱۲ هزار نفر مساجد گنجایش و ظرفیت پذیرش معتکفان را داشت و این از برکات انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان استکبار ستیزی، عدالت خواهی، محرومیت زدایی، ولایت مداری را از اصول و ارزش های اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و حرکت مردم حول محور امام و ولایت شکل گرفت و امروزه نیز بقاء و تداوم انقلاب اسلامی در گرو حفظ این اصل مسلم است.

لزوم ارتباط وسیع و عمیق حوزه علمیه قم و خراسان با مراکز نظام

در ادامه این دیدارها حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان رضوی به تشریح فعالیت ها و اقدامات و عملکرد خبرگزاری رسا پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به جریان های موجود در حوزه علمیه قم از فعالیت دو جریان عافیت طلب جریان مدعی عدالت خواهی خبر داد که هردو حاشیه‌هایی را به همراه داشته و دارند.

حجت‌الاسلام محققی با اشاره به فعالیت جریان مدعی عدالت خواهی خاطرنشان کرد: این خرده جریان‌ها، الگوهایی از مطالبه گری غیر معقول را در فضای حوزه دنبال می کنند و متاسفانه هیچ گونه حد و مرزی در این زمینه نمی‌شناسند که متاسفانه تاکنون مواجهه دقیق، درست و هوشمندانه ای نیز با خورده جریان ها صورت نگرفته است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تجلیل از حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان از دیرباز حوزه ای عمیق و ریشه دار بوده است که توانسته بزرگان بسیاری را همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید مطهری و دیگر شخصیت های بزرگی را برای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کند که امروزه نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام محققی در ادامه به نگرانی های موجود در زمینه کاهش ورودی های پذیرش حوزه های علمیه به بررسی و طرح مشکلات هویتی و مدرک گرایی و مهاجرت نخبگان به مراکز آکادمیک و احساس سرخوردگی طلاب به عنوان برخی از آسیب های موجود اشاره کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در این دیدار بر لزوم ارتباط وسیع و عمیق موسسات علمی، فرهنگی و پژوهشی حوزه به ویژه حوزه های علمیه مشهد و قم با مراکز نظام تاکید کرده و خواستار کنشگری فعال تر حوزه علمیه خراسان در مسائل مختلف شد.

حجت الاسلام محققی در ادامه تقویت دروس عمومی حوزه ها در کنار توجه عالمانه به توسعه مراکز تخصصی را خواستار شد و همچنین نکاتی را درباره مشکلات معیشتی طلاب حوزه های علمیه بیان کرده و از تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه های علمیه خواست در این زمینه تدبیری عاجل داشته باشند تا طلاب و روحانیون به سمت و سوی فعالیت هایی که دون شأن و رسالت آنان است کشیده نشوند.

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

خبرگزاری رسا؛ رسانه ای وزین، انقلابی و به دور از افراط و تفریط

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه های علمیه خراسان رضوی در دیدار حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این خبرگزاری در مشهد مقدس از فعالیت های خبرگزاری رسا تقدیر کرد.

وی در ادامه با بیان این که با خبرگزاری رسا آشنا هستم اظهار داشت: بحمدالله خبرگزاری رسا یک رسانه انقلابی در چارچوب و خارج از افراط و تفریط ها و یک مجموعه وزین رسانه‌ای به شمار می‌آید که در عملکردها، تحلیل ها و پوشش های خبری همواره بر این اصول توجه داشته است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان رضوی در این دیدار به تبیین اهمیت نقش رسانه در شرایط کنونی پرداخت و با اشاره به اهمیت و حساسیت رسانه و فعالیت های رسانه ای در عرصه های مختلف و اثر بخشی به فعالیت های حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ما به دنبال چشم انداز رسانه ای برای حوزه علمیه خراسان هستیم و باید به جایی برسیم که هر فردی که می خواهد مطالبی را که آنچنان هست دریافت کند آن را در رسانه حوزوی ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در بخش دیگری از سخنان خود، جوّ قالب بر حوزه های علمیه و مدارس مشهد و خراسان را جوی انقلابی توصیف کرد و بیان داشت: به حمدالله طلاب و فضلا و روحانیون مدارس علمیه خراسان رضوی انقلابی و فعال هستند و این جریان انقلابی که دست برتر را دارد می تواند دیگر خورده جریان های موجود را در حاشیه قرار دهد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محققی گزارشی از فعالیت های خبرگزاری رسا، اقدامات، طرح های تحولی و نظام مسائل خبرگزاری رسا خدمت مدیر حوزه علمیه خراسان ارائه کرد و از آمادگی این خبرگزاری برای تعامل هرچه بیشتر با مدیریت حوزه علمیه خراسان خبر داد.

از لزوم ارتباط حوزه با مراکز نظام تا تأکید بر توجه علما به فقه رسانه

دیدار با سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی

حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا در ادامه سفر استانی خود به مشهد مقدس با حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا نیز حضور داشتند، گزارشی از فعالیت های خبرگزاری رسا در بخش های مختلف خبری ارائه و مورد تقدیر حجت الاسلام گنابادی نژاد قرار گرفت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد از مدیران با سابقه حوزه علمیه مشهد می باشد که علاوه بر این مسئولیت های متعددی در بخش های فرهنگی تبلیغی و اجرایی را برعهده داشته است که هم اکنون مسئولیت معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با تقدیر از فعالیت‌های خبرگزاری رسا اظهار داشت: این خبرگزاری در حدود دو دهه سابقه خود توانسته است فعالیت های ارزشمند و اثرگذاری را از خود به یادگار گذارد.

وی در ادامه با تحسین جهت‌گیری‌های انقلابی خبرگزاری رسا، نکاتی را درباره حوزه انقلابی، مولفه ها، بایسته ها و الزامات آن بیان کرد.

ارسال نظرات