۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۲۹۲۷۲
مدیر عامل رسا در دیدار دبیر شورای عالی حوزه خراسان عنوان کرد؛

لزوم ارتباط وسیع و عمیق حوزه علمیه قم و خراسان با مراکز نظام

لزوم ارتباط وسیع و عمیق حوزه علمیه قم و خراسان با مراکز نظام
حجت‌الاسلام محققی تأکید کرد که مدعیان عدالت خواه که آرمان های عدالت طلبی را تضییع کرده، مانع تحقق روند صحیح و عالمانه اهداف عدالت در جامعه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان رضوی به تشریح فعالیت ها و اقدامات و عملکرد خبرگزاری رسا پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به جریان های موجود در حوزه علمیه قم از فعالیت دو جریان عافیت طلب جریان مدعی عدالت خواهی خبر داد که هردو حاشیه‌هایی را به همراه داشته و دارند.

حجت‌الاسلام محققی با اشاره به فعالیت جریان مدعی عدالت خواهی خاطرنشان کرد: این خرده جریان‌ها، الگوهایی از مطالبه گری غیر معقول را در فضای حوزه دنبال می کنند و متاسفانه هیچ گونه حد و مرزی در این زمینه نمی‌شناسند که متاسفانه تاکنون مواجهه دقیق، درست و هوشمندانه ای نیز با خورده جریان ها صورت نگرفته است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تجلیل از حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان از دیرباز حوزه ای عمیق و ریشه دار بوده است که توانسته بزرگان بسیاری را همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید مطهری و دیگر شخصیت های بزرگی را برای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کند که امروزه نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام محققی در ادامه به نگرانی های موجود در زمینه کاهش ورودی های پذیرش حوزه های علمیه به بررسی و طرح مشکلات هویتی و مدرک گرایی و مهاجرت نخبگان به مراکز آکادمیک و احساس سرخوردگی طلاب به عنوان برخی از آسیب های موجود اشاره کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در این دیدار بر لزوم ارتباط وسیع و عمیق موسسات علمی، فرهنگی و پژوهشی حوزه به ویژه حوزه های علمیه مشهد و قم با مراکز نظام تاکید کرده و خواستار کنشگری فعال تر حوزه علمیه خراسان در مسائل مختلف شد.

حجت الاسلام محققی در ادامه تقویت دروس عمومی حوزه ها در کنار توجه عالمانه به توسعه مراکز تخصصی را خواستار شد و همچنین نکاتی را درباره مشکلات معیشتی طلاب حوزه های علمیه بیان کرده و از تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه های علمیه خواست در این زمینه تدبیری عاجل داشته باشند تا طلاب و روحانیون به سمت و سوی فعالیت هایی که دون شأن و رسالت آنان است کشیده نشوند.

لزوم ارتباط وسیع و عمیق حوزه های علمیه قم و خراسان با مراکز نظام

لزوم ارتباط وسیع و عمیق حوزه های علمیه قم و خراسان با مراکز نظام

ارسال نظرات