۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۳۸۱۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان بکارگیری شوند

فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان بکارگیری شوند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اداره کار با تعامل با دانشگاه‌های شهرستان و حتی پردیس تهران از فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی عصر شنبه در دیدار با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت دانش بنیان ها، شناسایی ظرفیت روستاها، استفاده از تجارب مدیران قبلی و ارتباط با آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان باشد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هنگام تغییر رؤسای جمهور می‌فرماید، این دوره انتقال است، فردی در این سنگر خدمت می‌کرده است که از این به بعد حفظ این سنگر برعهده رئیس جمهور جدید است، بنابراین این تفکر در مورد اداره کار نیز صدق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: وظایف اداره کار از دغدغه‌های پیامبر برای امتش است، چرا که جوان آراسته و سالم، اما بیکار نزد پیامبر جایگاهی نداشت و امروز نیز باید این گونه باشد.

وی افزود: اگر کسی شرایط کار داشته باشد و زمینه‌های کار هم وجود داشته باشد، اما بیکار باشد نزد امام زمان(عج) جایگاهی ندارد و اداره کار باید با روش‌های مختلف برای جوانان ایجاد انگیزه داشته باشد تا جوانان بیکار نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم بر بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و با اشاره به اینکه حجم و بدنه دولت بزرگ است و برای فارغ التحصیلان میز و صندلی خالی وجود ندارد، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان مجموعه‌های خوبی برای جوانان است.

وی ادامه داد: اداره کار با تعامل با دانشگاه‌های شهرستان و حتی پردیس تهران از فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند تا سرمایه‌های مالی به سوی سرمایه‌های انسانی سوق داده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم ارتباط با آموزش و پرورش برای امید آفرینی اشاره کرد و با اشاره به این فرمایش رهبری که دشمن ایمان و امید را هدف قرار داده است، افزود: برخی شرکت‌ها بویژه شرکت‌هایی که محصولات ایرانی را تولید می‌کنند برای نسل جدید امید آفرین هستند.

به گفته وی استفاده از تجارب مدیران قبلی ابتکار باغبانی برای پیش سازش و همچنین راه انداری مرکز مشاوره کارآفرینی برای مشاوره به سرمایه گذاران از سوی رمضانی تجربیات خوبی است که می‌توان این مسیر را ادامه داد.

وی بر اطلاع رسانی از فعالیت چهار مرکز مشاوره تأکید کرد و افزود: اجرای طرح باشگاه کارآفرینی برای نوجوانان، فعال کردن مجموعه رفاهی کارگری، ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی مؤسسات و کارخانه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی باید پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم استقاده از از تجارب مدیران موفق استانی تأکید کرد و گفت: اگر علم را بدست بیاورید و آن را ترویج کنید همان نقش معلمی است، از این رو پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، با سخاوت کسی است که مطلبی را یاد بگیرد به دیگران منتقل کند، طرح‌های خود را به دیگران ارائه کرده و از طرح‌های خوب دیگران هم استفاده کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات