۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۲۰۳
آیت الله کعبی:

حل مشکلات معیشتی؛ پیش نیاز تحقق امنیت عمومی/ اراده نظام برخورد قاطع با هنجارشکنان است

حل مشکلات معیشتی؛ پیش نیاز تحقق امنیت عمومی/ اراده نظام برخورد قاطع با هنجارشکنان است
آیت الله کعبی مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و حل مشکلات معیشتی را از پیش نیازهای تحقق امنیت عمومی دانست و گفت: آسیب های معیشتی خود را در عبور از قانون نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در دیدار سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم که عصر شنبه در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم انجام گرفت، با تشکر از سردار رادان اظهار داشت: پلیس ما متدین، حاضر در صحنه، خدمتگزار و ولایت مدار است. تلاش پلیس در خصوص امنیت عمومی قابل تقدیر بوده و باید به روح پرفتوح شهدای فراجا درود فرستاد.

وی در ادامه نظام جمهوری اسلامی را مقتدر و امنیت و آرامش مردم را خط قرمز دانست و اظهار داشت: دشمن برای مقابله با نظام جنگ ترکیبی پیچیده ای را شکل داده است که برای پیروزی در این جنگ لازم است قدرتی ترکیبی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی شکل گیرد بگونه ای که مسئولان در میدان صیانت از مرز باورها و ارزشها و حقوق مردم مجاهدانه حرکت کنند و نشان داده شود که اقتدار نظام خدشه ناپذیر است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدرت مردم از لزوم بسیج ظرفیت های مردمی در کنار نیروی انتظامی سخن گفت و اظهار داشت: اگر مردم به صحنه نیایند پلیس نمی تواند به تنهایی مأموریت تأمین امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی را به نحو احسن انجام دهد از این رو باید کاری کرد که مردم در صحنه و پرشور حاضر شوند.

وی شهر قم را پایگاه اجتهاد، جهاد و اقامه دین و همچنین تحول آفرین در سطح کشور، منطقه و جهان معرفی کرد و اذعان داشت: می توان شبکه اجتماعی فعالی از مبلغین و کانون های تبلیغی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی سامان داد.

آیت الله کعبی با اشاره به در پیش بودن محرم مردم ایران را ملت جهاد و امام حسین معرفی کرد و ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مبلغین، آموزش و پرورش و دانشگاه ها، اذعان داشت: تجربه نشان داده است دشمن در طول سال طراحی های زیادی می کند که حضور حسینی مردم در محرم و صفر آن را خنثی می کند؛ لازم است با استفاده از روحانیون فراجا بین کلانتری ها و ائمه جماعات محلات هم افزایی صورت گرفته و مشاوره اجتماعی به مردم داده شود زیرا مشاوره اجتماعی می تواند در پایان دادن به اختلافات مؤثر باشد.

وی ضمن ارائه پیشنهاد اعزام مبلغ انبوه در استان ها از لزوم توجه به امر تبلیغ برای جلوگیری از استحاله فرهنگی سخن گفت و افزود: نباید اجازه داد گسل های فرهنگی پیش آید؛ رسالت خانواده ها، آموزش و پرورش و حوزه سنگین است زیرا حجم توپخانه دشمن علیه جوانان بی سابقه بوده و اگر حواسمان نباشد دشمنان با بهره‌مندی از فناوری هایی نوین بر علیه ملت آسیب می رسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با شمارش عناوین پیش نیاز تحقق امنیت عمومی از لزوم توجه به آن ها گفت و تصریح کرد: تقویت ایمان به خصوص ایمان جوانان و نوجوانان اولین پیش نیاز بوده و لازم است در مقابله با الحاد نظری و عملی طرح و برنامه های خاص پیاده شود؛ پیش نیاز دوم نیز تقویت آداب و اخلاق عمومی است که مورد هجمه دشمن قرار گرفته است؛ در فضای مجازی بی حیایی و پرده دری تبلیغ می شود تا آداب و نزاکت عمومی در جامعه آسیب ببیند.

وی ادامه داد: سومین پیش نیاز نیز تحکیم بنیان خانواده و افزایش مشاوره در کاستن طلاق ها و زمینه سازی برای ازدواج های به هنگام است؛ باید کانون های مشاوره تقویت شوند و خانواده ها به فرزندآوری تشویق شوند؛ همانطور که به پزشک خانواده نیاز است به روحانی خانواده نیز احتیاج است و روضه های خانگی می تواند در تحکیم پایه های خانواده مؤثر باشد.

آیت الله کعبی مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را اصلی اساسی برای کاهش آسیب های اجتماعی معرفی کرد و پس از تأکید به ضرورت حل مشکلات معیشتی ابراز داشت: مشکلات معیشتی خود را در آسیب های اجتماعی و عبور از خط قرمز ها نشان می دهد؛ اگر توانمندسازی اجتماعی و رفع محرومیت و آسیب زدایی در مناطق حاشیه اتفاق نیفتد بستر برای پستوهای جرم خیز در مناطق حاشیه فراهم می شود؛ باید حواشی شهر قم به طور قاطعانه از الودگی پاکسازی و به رفع محرومیت توجه جدی شود؛ شکاف طبقاتی باعث ناهنجاری اجتماعی می شود که دستگاه های مسؤول با مطالبه گری فراجا باید آن را درمان کنند.

وی از لزوم مبارزه قاطعانه با جرائم سازمان یافته همانند مقابله با گروه های تروریستی به عنوان یکی از مأموریت های اصلی فراجا سخن گفت و تصریح کرد: باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر به شکل هدفمند حمایت شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت ارتقاء جایگاه قرارگاه 19 دی در قم در حد یک قرارگاه امنیتی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: صیانت از حجاب و عفاف مساله ای اجماعی و مورد اتفاق نظر همه مسئولان، قوای سه گانه، فراجا و مردم انقلابی است و باید هنجارشکنان بدانند که اراده نظام بر برخورد قاطع و مبارزه با هنجارشکنان معاند است.

وی در خصوص دختران اغفال شده و کسانی که تساهل دارند از لزوم روشنگری و جدا کردن صف معاندان از غافلان سخن گفت و تصریح کرد: باید برنامه جامع چندمنظوره فرهنگی، تبلیغی، قضایی و امنیتی داشته باشیم که سهم فرهنگ نیز قابل توجه است اما اگر قضایی و امنیتی نباشد برنامه فرهنگی نیز خوب پیش نمی رود؛ حمایت قوه قضائیه از فراجا اقدام خوبی است و همچنین راه اندازی گشت عفاف و حجاب نیز اقدام قابل تقدیری است.

ارسال نظرات