۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۳۸۲۸۸
حجت الاسلام صلح میرزایی تبیین کرد؛

اهمیت شناخت مخاطب در هیئت/ هیئت؛ واحدی اجتماعی بر محور ائمه

اهمیت شناخت مخاطب در هیئت/ هیئت؛ واحدی اجتماعی بر محور ائمه
حجت الاسلام صلح میرزایی با اشاره به تلاش عده ای روشنفکر در ابتدای انقلاب به حذف روضه خوانی، خدمات متقابل هیأت و انقلاب را امری مهم و جالب توجه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی، مسئول دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم در نشست تخصصی «هیأت تراز انقلاب اسلامی» که به همت خبرگزاری رسا عصر امروز در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، خدمات متقابل بین انقلاب اسلامی و هیأت را بابی برای گفت‌وگو و اندیشیدن معرفی کرد و ابراز داشت: هیأت در پیروزی انقلاب تأثیر داشت و دسته های عزاداری نیز در سقوط شاه ملعون تأثیر داشتند.

وی ادامه داد: اتمام محرم و صفر با رفتن شاه ملعون یکی بوده است و در آن دوره مرثیه ها و نوحه ها، انقلابی می شود. در حفاظت از انقلاب نیز شور حسینی مردم را به جبهه ها کشاند و یاد حضرت زینب زن های مارا پای کار آورد. در کنار آن نیز انقلاب خدمت فراوانی به هیئات کرد و از ابتدا شاه ملعون به جنگ هیئات آمد و مقابله کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تلاش جریان های روشن فکری در ابتدای انقلاب در خصوص حذف روضه ها، اظهار داشت: امام خمینی در واکنشی در 14 آبان 59 فرمودند که به تعزیه و روضه نیاز داریم: «امروز ما به مجالس تعزیه و روضه بیشتر احتیاج داریم از سابق. این اجتماع سرتاسری‏‎ ‎‏کشور، این دسته جات سرتاسری کشور، امروز دیگر یک رنگ سیاسی پیدا کرده است و‏‎ ‎‏حق هم همین است. اگر ما سی و چند میلیون جمعیت در این دهۀ محرّم، که وسیله شان را‏‎ ‎‏خدا برای ما فراهم کرده است و آنقدر ائمۀ اطهار راجع به اینطور امور سفارش فرموده اند‏‎ ‎‏و آنطور ثوابها را خدای تبارک و تعالی برایش مرتب فرموده است، اگر 35 میلیون‏‎ ‎‏جمعیت در این ماه محرّم، در این دهۀ محرّم، اجتماعات داشته باشند، خطبا هم بروند‏‎ ‎‏مسائل روز را برایشان بگویند و تعزیه بگویند و گریه بکنند برای سیدالشهدا، این یک‏‎ ‎‏شعاری است؛ یک شعار الهی است‏».

وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز از ابتدا نسبت به ماه محرم و ایام فاطمیه تأکید داشتند و از هیأت صیانت کردند و با برگزاری مجالس فاطمیه ترس تلویزیون هم از توجه به شهادت حضرت زهرا و ایام فاطمیه ریخت.

حجت الاسلام صلح میرزایی در ادامه هیأت را واحدی اجتماعی بر محور ائمه دانست و گفت: همه امروز به کار تشکیلاتی و اهمیت آن در روایات واقف هستند؛ به فرموده رهبری بزرگ ترین تشکیلات برای زمینه سازی ظهور جمهوری اسلامی است و لازم است با استقامت خود کمک کنیم که مسؤولین نظام هدف غایی را دنبال کنند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت واگذاری همه امور به مردم، اظهار داشت: هیأت می تواند مردم را به حاکمیت برگرداند؛ تربیت نیرو برای آینده انقلاب نیز بسیار اهمیت دارد و یکی از راه های تشکیل دولت جوان حزب الهی نیز هیأت است؛ مقابله با جنگ شناختی از طریق هیأت شدنی است و هیأت ها باید به کمک فکر و ذهن جوانان ما بیایند.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ الله‌ خامنه‌ای در ادامه بیان فوائد هیأت، گفت: با هیأت می توان جوان خود را به گونه ای تربیت کرد که هر شبهه ای را دفع کند و باورهای دینی اش تقویت شود.

وی با اشاره به شعر «ای کشته حسادت دنیا، حسین» ادامه داد: برخی در نوحه خود سینه زنی را به عنوان پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» معرفی می کنند و این تقلیل حادثه عاشورا به امری کوچک و دنیایی و تقلیل لبیک به حسین به امر زودگذر عظمت عاشورا را پایین می آورد.

حجت الاسلام صلح میرزایی در پایان در خصوص اهمیت شناخت مخاطب اذعان داشت: در دوران امروز نوجوانان سؤال ندارند و این نسل بی سؤال است زیرا این مقولات دینی برای او اهمیت ندارد و اطلاعات زیادی در ذهنش ریخته است که به اطلاعات بیشتر نیز نیاز ندارد.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات