۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۳۴۱۸۶
مسئول بسیج بنیاد مستضعفان مطرح کرد؛

ظرفیت فوق العاده گروه های مردمی و جهادی برای حل مشکلات کشور

ظرفیت فوق العاده گروه های مردمی و جهادی برای حل مشکلات کشور
مسئول بسیج بنیاد مستضعفان از ظرفیت فوق العاده گروه های مردمی و جهادی برای حل مشکلات کشور خبر داد و از دولت مردان درخواست کرد که به گروه های مردمی اعتماد کنند.

 به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز صدور دستور تشکیل بسیج سازندگی، نشست تبیین اندیشه‌ رهبر معظم انقلاب، با موضوع «خدمت جهادی» در موزه شهید زین الدین با سخنرانی آقای کمر روستا، پیشکسوت عرصه جهاد و مسئول بسیج بنیاد مستضعفان و حجت الاسلام سعید صلح میرازیی مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری و حضور دیگر جهادگران عصر یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شد.

کمر روستا در ابتدا با اشاره به تفاوت روش انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر دنیا، راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور را ادامه همان روش ابتدای انقلاب دانست و بیان کرد: در تمام انقلاب هایی که در دنیا به وقوع پیوسته، انقلاب اسلامی یک مدل متفاوتی را در حکمرانی ارائه کرده است، هرجا انقلاب می شد، اول به تقویت ارتش و دولت پردازی توجه می کردند، اما امام در مدت کوتاهی، نهاد هایی مثل کمیته امداد، بنیاد مستضعفان را به وجود آورد، نهاد هایی که با قدرت مردم حرکت می کردند؛ امروز راه حل مشکلات کشور، همین نگاه نهادی، مردمی و انقلابی است.

این پیشکسوت عرصه جهاد با تاکید بر حرکت مردمی برای اشکالات کشور، از ادامه حرکت امام توسط رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: رهبری هم وقتی احساس کردند جهاد سازندگی درگیر بروکراسی و مشکلات اداری دولت شده است، جهاد سازندگی را منحل و برای اینکه نقش مردم پررنگ تر شود، فرمان تاسیس بسیج سازندگی را در 17 اردیبهشت 79 صادر کردند.

کمر روستا، به ظرفیت عظیم استفاده نشده گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: امروز حدود 42 هزار گروه جهادی در کشور داریم، اما وقتی بزرگان جهادی خدمت رهبری می رسند و آمار و ارقام ارائه می دهند، رهبری می فرمایند: کافی نیست و باید بروید سراغ توده های میلیونی مردم و آنها را هم در فعالیت های مشارکت دهید.

مسئول بسیج بنیاد مستضعفان، جهت و کیفیت حرکت جهادگران را بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: رهبری بسیار بر اداره امور به وسیله مردم بسیار تاکید دارند، باید امروز به دنبال شیوه ای باشیم که چگونه می توان توده های میلیونی مردم را پای کار آورد، البته در این زمینه کارهایی انجام شده، نظیر مشارکت مردم درکمک به حادثه دیدگان سیل و زلزله؛ اما باید این مشارکت ها بیشتر و عمیق تر شود.

بنیان گذار مرکز مطالعات و هدایت حرکات های بسیج سازندگی، وظایف مهم بسیج سازندگی و گروه های جهادی را تعریف رابطه با مردم دانست و با کار پژوهشی بر روی بیانات رهبر معظم انقلاب، می توان به شیوه ای دست یافت که مردم را در مسائل اجتماعی مشارکت دهیم تا فعالیت مردم محدود به بحران ها و سازندگی نباشد.

کمر روستا، با انتقاد از دولت مردان، به سبب عدم اعتماد و ارتباط با گروه های جهادی، از دولت درخواست کرد که به جهادگران اعتماد کند و برخی کار های روی زمین مانده را به بسیج سازندگی و گروه های جهادی محول کند تا از ظرفیت بی نظیر این گروه ها آگاه شود.

وی ارتباط دولت و گروه های مردمی را منوط به ایجاد چهارچوب و آئین نامه دانست و درگیر نشدن گروه های مردمی با عوامل دست و پاگیر ساختار های دولتی را عامل پیشرفت و گسترش کار های جهادی عنوان کرد.

کمر روستا از جهاد گر کم نظیر، عبد الله والی، به عنوان کسی که توانست با ساختار حاکمیت همکاری کند و هضم در ساختار نشود نام برد و به دغدغه مندان عرصه جهاد، پیشنهاد داد، کتاب «تا خمینی شهر» که شامل زندگی نامه و فعالیت های این مجاهد است را مطالعه کنند.

مسئول بسیج بنیاد مستضعفان، یکی از دلایل حاشیه نشینی در کلانشهر ها را، کم توجهی به روستا ها و حل مشکلاتشان ذکر کرد و گفت: اگر دولت همین  معضل حاشیه نشینی را طبق یک  قراردادی به گروه های جهادی بسپارد، با سرعت این مشکل حل خواهد شد، فقط نیاز به اعتماد دولت به جهادگران است.

کمر روستا یکی از همکاری های خوب دولت و مردم را فعالیت در قضیه کرونا بیان کرد و بر لزوم ادامه این روند همکاری در عرصه های دیگر تاکید کرد.

وی حرکات جهادی را تمرین برای مدیریت جهانی خواند و اظهار داشت: فعالیت های جهادی باید با مقتضیات زمان هماهنگ باشد تا جذابیتش برای مردم حفظ شود.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام صلح میرزایی خدمت جهادی و‌ جهاد را جوهره اصلی تفکر امامین انقلاب عنوان کرد و با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، جهاد را حرکت همراه با زحمت برای خنثی کردن حرکت دشمن دانست.

وی با تاکید بر مشارکت دادن مردم در فعالیت های جهادی، یکی از فعالیت های مهم گروه های جهادی را انتقال روح جهاد به مردم دانست و راه تحقق این مهم را ارتقاء فکر و ایمان مردم  ذکر کرد.

ارسال نظرات