۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۳۸۴۹۷
آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

انقلاب اسلامی یک هویت تهاجمی علیه جاهلیت مدرن و لیبرال دموکراسی است

انقلاب اسلامی یک هویت تهاجمی علیه جاهلیت مدرن و لیبرال دموکراسی است
آیت الله کعبی به وضعیت متزلزل‌تر از همیشه دشمنان اسلام و قوت روز افزون انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در بنیان‌های تمدنی مغرب زمین گسل و شکاف بزرگی ایجاد شده است.

آیت‌الله عباس کعبی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا گفتمان انقلاب اسلامی را در حال حاضر بر پایه اسلام ناب محمدی، معارف اهل بیت (ع)، خط امام راحل و هدایت‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و گفت: این گفتمان در جهت بازسازی امت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی مرزهای راهبردی خود را توسعه داده است.

وی نفوذ انقلاب اسلامی و انتشار و گسترش گفتمان آن سطح جهان را عامل به وحشت افتادن دشمنان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: دشمنان اسلام و ایران از هر موقع دیگر متزلزل تر و ضعیف‌تر و انقلاب اسلامی از همیشه قوی‌تر شده است؛ بنابراین انقلاب اسلامی یک هویت تهاجمی بر علیه جاهلیت پیچیده مدرن عصر کنونی و لیبرال دموکراسی است.

آیت‌الله کعبی با نگاه عمیق راهبردی و توجه به تحولات منطقه‌ای و بین‌الملل گفت: اکنون عصر پیروزی‌های بزرگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت است؛ برای دست اندازی‌های دشمن علیه اسلام و انقلاب، فتح الفتوح‌های بزرگی شکل گرفته است و فتح الفتوح‌هایی در پیش است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با توجه به توضیحات پیشین خود تصریح کرد: از سویی تعمیق معرفت انقلابی و دشمن شناسی و نیز شناخت آرایش جبهه حق و باطل در سطح منطقه و بین‌الملل و از سوی دیگر شناخت نگاه راهبردی و تمدنی رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به رویکرد تهاجمی به بنیان‌های تمدنی غربی حائز اهمیت است.

وی توضیح داد: در بنیان‌های تمدنی مغرب‌زمین گسل و شکاف بزرگی اتفاق افتاده است؛ امروز لیبرال دموکراسی گفتمان سست و منحطی است؛ طبیعی است دشمنی که در خیلی از سنگرهای راهبردی شکست خورده است تلاش برای استحاله فرهنگی در بخشی از جامعه را شدت می‌بخشد.

آیت‌الله کعبی ابزارهای این استحاله را فناوری‌های پیشرفته و جنگ‌های شناختی، ترکیبی و نرم، با رخنه و نفوذ و جنگ رسانه‌ای و ایجاد یأس و ناامیدی عنوان کرد و گفت: البته نگاه هوشمند به جهاد تبلیغی و حرکت در مسیر تضعیف دشمن و استفاده از ظرفیت عظیم پیام عاشورا و محرم و صفر می‌تواند پیش برنده اهداف انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظرات