۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۳۸۴۹۹

کتاب هیئت و دانشگاه منتشر شد

کتاب هیئت و دانشگاه منتشر شد
کتاب «هیئت و دانشگاه» با هدف شناخت کارکردهای هیئت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بررسی کارکردهای هیئت‌های مذهبی دانشجویی در یک اثر با نام کتاب هیئت و دانشگاه به قلم عصمت احمدی و به همت پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام در 272 صفحه منتشر شد.

هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری در طول حیات تکامل‌یافته خود در بین اقشار مختلف مردمی، در برهه‌های حسّاس تاریخ، نقش‌ها و کارکردهای متفاوتی ایفا کرده‌اند؛ هیئت‌های مذهبی دانشجویی نیز ازجمله هیئت‌های مذهبی هستند که در ادامه‌ روند تکامل و گسترش متنوع هیئت‌های مذهبی و مجالس عزای حسینی علیه‌السلام، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محیط دانشگاهی شکل‌گرفته و باتوجّه‌به نقش‌ها و کارکردهای گوناگون خود از‌سوی دانشجویان اداره می‌شوند.

کتاب «هیئت و دانشگاه» با هدف شناخت کارکردهای هیئت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌ها با مطالعه موردی دانشگاه‌های شاهد، صنعتی شریف و تهران، بر اساس روش مطالعات تحلیل اسنادی و مشاهده میدانی و بهره‌گیری از ابزارهای مصاحبه و فیش‌برداری انجام ‌‌شده است..

نویسنده اثر تلاش کرده است که با نگاه علمی و جامع در پنج بخش مجزّا (یک مقدمه و چهار فصل) به بررسی تحلیلی مفاهیم و مبانی نظری و انواع کارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هیئت‌های مذهبی دانشجویی بپردازد.

ارسال نظرات