۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۷۳۸۵۱۹

همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد
اصفهان - همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) با عنوان همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی علاوه بر کاشان در ۶۰ نقطه از شهر‌های تابعه این شهرستان، فین، مشکات، نیاس، قمصر، برزک و روستا‌های قهرود، نشلج، مرق، سن سن، آب شیرین، راوند برگزار شد.

بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) را از مهمترین اهداف این همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان است.

در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی کرده و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌اصغر (ع) را گرامی داشتند.

قرائت زیارت عاشورا، شعرخوانی، اجرای تعزیه و مداحی از جمله برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان بود.

در همایش شیرخوارگان حسینی مادران مؤمن و دوست دار ائمه اطهار (ع) به عشق سرور و سالار حسینی درحالی‌که کودکانشان ملبس به لباس سبز و پیشانی‌بند‌هایی با عناوین یا صاحب‌الزمان (عج)، یا حسین (ع) و یا زهرا (س) هستند یاد و خاطره مظلومیت طفل شش‌ماهه امام حسین (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع) را گرامی داشتند.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی افزون بر شهرستان کاشان و بیش از یکهزار شهرستان در سراسر کشور و بیش از ۳۵ کشور جهان از جمله کشور‌های آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، آذربایجان، عراق، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، هند و تایلند نیز برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات