۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۳۸۳۲۳

۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی جمعه در ۴۶ کشور جهان برگزار می‌شود

۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی جمعه در ۴۶ کشور جهان برگزار می‌شود
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود و امسال قطعاً به رقم ۸ میلیون شرکت‌کننده در جهان خواهیم رسید.

داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در آستانه ماه محرم اظهار داشت: در این سال‌ها همایش شیرخوارگان در سطح جهان گسترش یافته است و تا جایی که برای مقابله با آن به طرح شبهه پرداختند.

با شیرخوارگان حسینی بنا داریم یارگیری کنیم

وی با اشاره به اینکه در این روزگار حق و باطل ما تصمیم گرفتیم در صف اباعبدالله(ع) باشیم و برای این صفحه‌ای از عاشورا را در دست گرفتیم تا یارگیری کنیم، تصریح کرد: ما برای دفاع از مکتب حقه شیعه و کربلا باید نشانه داشته باشیم و این در شهادت حضرت علی اصغر(ع) نهفته است. هر مکتبی نماد و نشانه نداشته باشد منفعل است.

منافی‌پور گفت: ما با این نماد طفل شیرخواره به پا خواستیم تا تمام دنیا در صف اباعبدالله(ع) بایستند.

دوخت یک میلیون دست لباس برای شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت لباس و بسته‌بندی در کشور فعال هستند که مرکزیت آن در تهران است، گفت: ۱۲۰ هزار لباس برای خارج از کشور دوخته و ارسال کردیم. نذرنامه به ۱۱ زبان ترجمه و به لباس نصب شده است. در مجموع بیش از یک میلیون دست لباس تولید و در کشور و خارج از آن توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه اصل این نذر برگرفته از قرآن است، گفت: قرآن به صراحت اعلام می‌کند که مادر می‌تواند فرزند خود را نذر عبادت خدا قرار دهد.

برگزاری ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در جهان

منافی‌پور گفت: این مراسم سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تنها یک جلسه داشتیم و سربازان آن روز الآن ۲۱ ساله هستند، کودکانی که مادرانشان آنها را نذر قیام امام زمان(عج) کردند. امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. امسال قطعاً به رقم ۸ میلیون شرکت‌کننده در جهان خواهیم رسید.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر با بیان اینکه تمام این هزینه‌ها و کارها با عشق و علاقه و کمک مردم انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۴ سال آینده، ۲۱ هزار مجلس شیرخوارگان حسینی در جهان داشته باشیم.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات