۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۷۳۸۵۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

کربلا کلاس محبت اهل بیت است

کربلا کلاس محبت اهل بیت است
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه کسی که محبت امام حسین(ع) دارد گناه نمی‌کند، گفت: کربلا کلاس محبت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه در حرم زینبیه اصفهان، با بیان اینکه روضه امام حسین(ع) کلاس و مدرسه معرفتی است، گفت: یکی از این کلاس‌ها کلاس محبت است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هرکسی بر حب اهل بیت(ع) از دنیا برود خداوند او را به عنوان توبه کننده خواهد پذیرفت.

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هرکسی بر محبت اهل بیت(ع) از دنیا برود مرگ شهادت گونه خواهد داشت یا به معنایی دیگر شهید خواهد شد، شهدا عمر خود را با خداوند معامله کردند و خداوند چقدر خوب آن را خریده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هرکسی محبت اهل بیت(ع) داشته باشد با ایمان کامل از دنیا خواهد رفت، خاطرنشان کرد: هرکس امام حسین(ع) را دوست دارد نباید گناه را دوست داشته باشد، امام صادق(ع) می‌فرمایند هرکاری که می‌خواهید انجام دهید در آن لحظه در نظر بگیرید در محضر اهل بیت(ع) هستید، آیا آن کار مورد تأیید ایشان قرار می‌گیرد؟ این بهترین راه برای سنجش گناه بودن یا نبودن اعمال ما است.

وی ادامه داد: گناه یعنی آن عملی که من نمی خواهم خداوند و رسول خدا و ائمه اطهار(ع) ببینند، اگر در لحظه ای که شخصی گناه می‌کند عزرائیل بیاید و جان او را بگیرد چه کاری باید انجام بدهد؟ در چنین شرایطی دیگر برای او فرصت توبه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اهمیت مقابله با ظلم و استکبار، تصریح کرد: اینکه رهبری می‌فرمایند جنس ایرانی مصرف کنید برای این است که از دشمنان بویژه اسرائیل با خرید جنس‌های خارجی حمایت نکرده باشیم و در ظلم آنها شریک نباشیم، محبت امام حسین(ع) به این معنا است که به ظلم و گناه دست رد بزنیم.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه نباید دعوت دیگران به گناه را بپذیریم، اظهار کرد: کسانی که ما را به گناه دعوت می‌کنند روز قیامت از ما دفاع نخواهند کرد، حتی شیطان هم روز قیامت می‌گوید نباید بخاطر گناهانتان من را ملامت کنید. به سلبریتی‌های وطن فروش و منافقین وعده های بسیاری داده بودند که همه دروغ بود و همگی دربه‌در و بیچاره هستند، تمام وعده‌های آمریکا به شاه هم دروغ بود و حتی او را به آمریکا راه ندادند، ولی وعده‌های خداوند حق بود و ما بر دشمنان پیروز شدیم و ان شاءالله بر آمریکا و اسرائیل هم پیروز خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در فضای مجازی جوانان ما را تحریک به کشف حجاب می کنند در قیامت از آنها دفاع نخواهند کرد. شیطان کسی را مجبور به گناه نمی‌کند بلکه او فقط وسوسه می‌کند، شیطان هم در روز قیامت از ما دفاع نخواهد کرد، امام حسین(ع) به عمر سعد که همبازی بچگی امام بود فرمودند ابن زیاد و یزید سر تو کلاه می‌گذارند، عمر گفت به من وعده حکومت ری را داده‌اند، امام فرمودند تو به گندم حکومت ری هم نخواهی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به وسوسه کردن مردم و افراد مشهور توسط دشمنان و رسانه‌های معاند، تصریح کرد: کسی که محب اهل بیت(ع) باشد نه تنها ظلم نمی‌کند و اهل ظلم نخواهد بود بلکه ظالم را هم دوست ندارد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات