۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۳۸۶۵۶
نماینده ولی فقیه در اصفهان مطرح کرد؛

پاسخ به شبهات از مصادیق اساسی «تبلیغ دین»

پاسخ به شبهات از مصادیق اساسی «تبلیغ دین»
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه رفع شبهات مردم امروز مصداق تبلیغ دین است، گفت: تبلیغات دینی تنها مسئله گفتن نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جمع ائمه جمعه استان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) در خصوص اقبال یا دوری مردم از دین گفت: حضرت در این روایت در پاسخ فردی که از اوضاع کوفه برای امام گفته بود فرمود "الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون" /مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.

وی در ادامه افزود: مردم این گونه می باشند که به دین تا زمانی که به نفع آنها باشد تمایل دارند، اما اگر به ضرر آنها شد آن زمان می فهمید دین دار بسیار اندک است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر رفتار هدایت گرانه با مسئولان و مردم تصریح کرد: حکومت ما، حکومت پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) است، هم چنان که آنها با مردم می نشستند و  با آنها صحبت می کردند و حکومت بر دل ها داشتند.

وی اضافه کرد: ما باید شیوه پدر معنوی را داشته باشیم و با محبت و به عنوان راهنما و با کمال ادب بیان و توصیه کنیم و البته قاعده این است که آنها در بسیاری از امور مشورت کنند و اگر مشورت کنند درست آنها را راهنمایی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان هم چنین در توصیه ای دیگر رفتار عزتمندانه را وظیفه مومن دانست و گفت: در روایت داریم که خداوند متعال کارهای مومن را به خود سپرده به جز آن که فرد بخواهد خود را ذلیل کرده و عزت خود را از بین ببرد، لذا انسان حق ندارد عزت خود را از بین ببرد.

وی با اشاره به بیانان اخیر رهبر انقلاب در مورد اهمیت مسئله تبلیغ عنوان کرد: یکی از مسائلی که رهبر انقلاب در چند روز گذشته بیان فرمودند مسئله تبلیغ بود، بدون شک وظیفه عمده ما تبلیغ است و تبلیغات دینی تنها مسئله گفتن نیست و اکنون تبلیغ دین، رفع شبهاتی است که در ذهن مردم وجود دارد.

امام جمعه اصفهان یکی از شبهات مهمی که در جامعه بسیار به آن پرداخته می شود را مسئله رابطه با آمریکا عنوان کرد و گفت: خداوند در آیه 120 سوره بقره فرموده است  "و لن ترضی عنک الیهود و لا النّصاری حتّی تتّبع ملّتهم" لن، نفی ابد است  و این سیاست قرآن است  و می فرماید بدانید هرگز یهود و نصاری با مسلمانان خوب نمی شوند.

وی اضافه کرد: در آیه 51 سوره مائده نیز می فرماید " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ "، لذا اگر فردی از مسلمانان با آنها ارتباط برقرار کرد دیگر از آنها است و از همین رو است که می فرماید در محاربه و غیرمحاربه آنها را دوست خود نگیرید.

آیت الله طباطبایی نژاد حضور در محافل و مجالس دینی و در بین مردم را برای امر تبلیغ مهم بیان کرد و افزود: در مورد تبلیغ نیز باید در بسیاری از مکان ها، روستاها و مجالس برویم و به شهرها سر زده و جوانان را به مسجد بیاوریم و با آنها صحبت کنیمف همان گونه  که امام رضا فرمودند: " رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا اَلْحَدِيثَ . " خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند! سوال شد چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند»./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات